czwartek, 19 kwietnia 2018

Reklama internetowa, czy pozycjonowanie strony www ?

Reklama internetowa jest ogólnie zrozumiałym pojęciem. Jednak już pozycjonowanie strony www, SEO, SEM, kampanie internetowe, marketing w sieci, to dla wielu osób pojęcia zbyt skomplikowane.

Większość osób sądzi, że zna się na reklamie tradycyjnej, ponieważ styka się z nią codziennie.
Natomiast na płaszczyźnie internetowej nie jest już tak łatwo uchodzić za znawcę.
Nie ma też zbyt wielu wartościowych specjalistów od reklamy internetowej.
Jest to dziedzina trudna i dynamicznie zmienna.


Reklama internetowa, czy pozycjonowanie strony www - to główny dylemat dla niezorientowanych użytkowników sieci.

Reklama przed laty opierała się często o przejaskrawienia, a nawet fałsz.
Maksyma "nieważne jak mówią, byleby mówili" to parafraza słów Phineas Barnuma, stosowana przez Marilyn Monroe, funkcjonująca do dziś, choć z niekontrolowanym skutkiem.
Obecne możliwości zweryfikowania reklamy bez pokrycia w faktach są banalnie proste dzięki światowym zasobom internetu, oraz jego sprawnemu działaniu.

Reklama internetowa

Reklama internetowa jest nowym, kolejnym medium powstałym dzięki dynamicznemu rozwojowi internetu.
Jeszcze niedawno, mniej więcej 2 dekady wstecz, niewiele firm korzystało z łączy internetowych.
Wielu poważnych przedsiębiorców nawet komputer postrzegało jako urządzenie do zapewnienia rozrywki.
Do 2000 r. łączono się z internetem za pomocą modemu telefonicznego.
Znany w Polsce komunikator błyskawicznych wiadomości - czat, powstał w sierpniu 2000 r.
W tym czasie też TPSA uruchomiła usługę Neostrtada, która zapewniała już podstawowy poziom komfortu komunikacyjnego.
Od tego czasu użytkownicy biznesowi zaczęli powoli, lecz systematycznie wprowadzać podstawowe treści dotyczące własnej działalności.
W dalszym ciągu cały ciężar reklamy firmy spoczywał na tradycyjnych metodach rozpowszechniania, lecz internet stał się dodatkowym źródłem promocji.
Promocja za pośrednictwem strony www nie była w zasadzie żadną reklamą internetową, lecz podstawową informacją o działalności firmy zamieszczoną w bardzo nieprofesjonalny sposób.
Oczywiście jeżeli bierzemy pod uwagę dzisiejsze standardy.
Jak zabawnie wyglądała strona internetowa naszej agencji reklamowej w 2004 r. można sprawdzić w światowym archiwum stron internetowych Wayback Machine:
web.archive.org/.../www.reklamy-arek.pl

W czasach dzisiejszych zasoby informacji zgromadzonych w internecie, możliwości zarządzania nimi, oraz praktyczne wykorzystanie ich, są podstawą bytu społeczeństwa.
Stopień uzależnienia jest tak duży, że praktycznie nasza egzystencja opiera się przede wszystkim na zgromadzonym i błyskawicznie wymienianych informacjach.

Jednostki, które świadomie są niechętne komunikacji internetowej, portalom społecznościowym, reklamie internetowej, nie zdają sobie sprawy z rzeczywistości.
Na wykluczenie cyfrowe mogą sobie pozwolić tylko najbogatsi, a wykluczeni - choćby z powodu wieku, są spychani na margines życia publicznego.

Niemal wszystko z czym się zetkniemy naznaczone jest wpływem globalnej sieci.
Obecnie już ponad 45 proc. firm prowadzi sprzedaż towarów i usług także za pomocą internetu.

Czytaj więcej na: wirtualnemedia.pl/artykul

Reklama w internecie jest logicznym wykorzystaniem możliwości wykreowanych w sieci.
Reklama internetowa dzięki doskonałemu dostępowi, a ostatnio też z pomocą wielkiej ekspansji urządzeń mobilnych stała się dominującym elementem działalności gospodarczej.
Również konsumpcja oparta jest o mechanizmy wymiany informacji, promocję poznawczą, oraz reklamę konkurencyjną.
Decyzje zakupowe, organizacja czasu, a nawet styl życia zależny jest od internetu, a w tym od marketingu sieciowego.
Anonse informacyjno - reklamowe zamieszczane są na własnej stronie www, w serwisach lokalnych, na portalach społecznościowych.
Reklama szeptana też przybrała cyfrową postać, via e-mail i komunikatory.
Często już nawet nie załączamy obrazków do wiadomości, tylko umieszczamy linki do stron.

Pozycjonowanie strony www, SEO

Nie jest kwestią czy prowadzący działalność powinni mieć swoją stronę www, czy używać internetu, tylko jak zostać zauważonym i nie dać się zapomnieć.
W wirtualnej przestrzeni publicznej, zgoła odmiennie niż w życiu prywatnym, oszczędność i pasywność przekazu nie są pożądaną cechą.
Nie jest sztuką posiadać wyjątkowe możliwości, lecz te możliwości wykorzystać.
Odbiorcy trudno znaleźć rzeczy niepozorne i źle wyeksponowane.
Nawet jeżeli oferta jest niezwykle atrakcyjna, to bez aktywnej rekomendacji i spójnego przekazu pozostanie na uboczu.

Oczywistym jest, że w chaosie i konkurencyjnym tłoku trudno sprawnie odnaleźć poszukiwane informacje.
Podstawą więc jest optymalizacja.
Optymalizacja jest sumiennym, przemyślanym procesem, który ma sprawdzić i uporządkować treści, tak by były jak najbardziej czytelne i dostępne.

Optymalizacja strony www jest częścią SEO - Search Engine Optimization - procesu, który umożliwia pozycjonowanie strony www.
Pozycjonowanie strony www, to wyświetlanie wyników poszukiwanej frazy na początku listy w wyszukiwarkach, jak Google, Bing, etc.

Rzeczą zrozumiałą powinno być, że wszystko co jest dopracowane, atrakcyjne, popularne, odpowiednio wyeksponowane, zawsze będzie miało pierwszeństwo przed uboższą alternatywą.

SEO strony www poza optymalizacją polega też na pozycjonowaniu widoczności w wynikach naturalnych.
W odróżnieniu od szerszych działań marketingowych SEM ( SEO + PPC płatność za kliknięcie w link ) , pozycjonowanie skupia się często na podstawowych działaniach służących lokalizacji.
Jest to tak zwane pozycjonowanie lokalne.
Konieczne jest zadbanie o to, aby informacja o stronie internetowej pojawiła się w Mapach Google, Targeo, Zumi.
Wskazane jest aby umieścić rzetelne, powtarzalne, lecz nie kopiowane ( Copy/Paste ) informacje w wielu dostępnych serwisach i na stronach katalogowych.

Dopiero gdy wszystkie podstawowe warunki dotyczące podstaw funkcjonowania strony www zostaną spełnione, wówczas można zdecydować się na kampanię PPC, Adwords.
Nie ma sensu wydawać pieniędzy na reklamę źle funkcjonującej strony www, która nie spełnia oczekiwań zarówno nadawcy, jak odbiorcy.
Istotnym zagadnieniem jest wyznaczenie celu, czyli gdzie i jakie treści powinny być widoczne, aby tworzyć wydajny mechanizm komunikacyjny.
Całość powinna być transparentna tak, aby nie było miejsca na wątpliwości powodowane domysłami.

Warto więc wykonać niezależny audyt strony, oraz poświęcić trochę czasu na samodzielne zapoznanie się z tematem reklamy w internecie.
Kolejną strategiczną decyzją jest wybór środków służących realizacji wytyczonego celu.

• Pieniądze na reklamę można wydać mądrze, ale często wydaje się je na próżno •

Powierzchowne wyobrażenia na temat reklamy internetowej, oraz oczekiwania niektórych osób wobec własnej strony www, często są dalekie od realiów.

Za pomocą strony www nie można nagiąć rzeczywistości do własnych oczekiwań.
To właśnie dzięki prawidłowej ekspozycji strony www można korzystnie dostosować się do funkcjonującej przestrzeni.

Decyzja o budowaniu marki, czyli de facto reklamie, lub współpracy wyłącznie za pomocą środków finansowych, bez merytorycznego poparcia i zaangażowania w ten proces nie może być owocna.
Środki finansowe oczywiście są niezbędne, ale nie zawsze rozwiązują problemy do końca.

Dlatego też poniżej zamieszczamy edukacyjną infografikę pochodzącą ze strony profesjonalnej agencji SEO/UX - Takaoto.pro
Na blogu strony internetowej agencji Takaoto.pro znajdziecie mnóstwo przydatnych informacji, które pozwolą we właściwy sposób spojrzeć na własną stronę www.
Lektura treści pozwoli również na zdobycie podstawowej wiedzy służącej nawiązaniu współpracy z właściwą, nieprzypadkową agencją zajmującą się marketingiem internetowym.

Artykuł ten powstał dzięki obserwacji działania wielu Klientów naszej agencji reklamowej, którzy przez lata dostarczali nam nowych doświadczeń.
Choć nasza agencja wykonuje głównie reklamy wizualne, a więc głównie związane z grafiką i identyfikacją firmy, to siłą inercji uczestniczy w obiegu wirtualnym.
Rynek branży reklamowej wymusza wszechstronną, kompleksową ofertę, więc dostosowujemy się do sytuacji.

Więcej o naszej ofercie dotyczącej reklamy w internecie, oraz projektowania i tworzenia własnych internetowych stron www, można znaleźć w witrynie naszej Agencji Reklamowej

Infografika pochodząca ze strony agencji Takaoto.pro

12 komentarzy:

  1. Tylko dobre praktyki. Kłamstwo ma krótkie nóżki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pytanie powinno chyba brzmieć nie gdzie ale jak? Moim zdaniem bardzo dobrym sposobem reklamy i promocji bloga są notyfikacje push. Sporo informacji na ich temat możesz znaleźć na przykład tutaj https://push-ad.com/pl/blog/od-czego-zaczac-promocje-w-internecie/ i wydaje mi się, że jeśli chcesz się wybrać wśród innych to na pewno warto będzie się z nimi zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja uważam, że ważne jest jedno i drugie. Pozycjonowanie oraz marketing internetowy dadzą najlepsze rezultaty razem. W artykule znajdziecie wiele przydatnych informacji na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Coraz więcej firm reklamuje się, myślę że warto ale rozsądnie, bez przesady. Teraz jest wiele możliwości reklamowania się, przeciez sa nawet kampanie RTB https://tojafacet.pl/jak-dzialaja-kampanie-rtb-i-dlaczego-warto-z-nich-korzystac/ o których warto wiedzieć dlaczego warto.

    OdpowiedzUsuń
  6. W zależności od produktu/ oferty powinniśmy dobierać typ reklamy. Wiadomo, że w wielu przypadkach reklama internetowa jest skuteczna ale też krótkotrwała. Reklamowanie czekolady w Internecie będzie mniej skuteczne niż wyeksponowanie jej w centralnej części sklepu do którego codzienne chodzimy. Biorąc pod uwagę takie czynniki osobiście zdecydowałam się nawiązać współpracę z firmą Exposite i zamówić kilka materiałów POS do sklepu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Profesjonalna agencja reklamowa wyjaśni klientowi, na czym polega pozycjonowanie i reklama internetowa. Najlepiej moim zdaniem zgłosić się do Nakatomi. Do każdego podchodzą indywidualnie, a ich działania są wyjątkowo skuteczne. Mają bardzo duże grono zaufanych klientów biznesowych zarówno w kraju jak i za granicą. Znajomych firma została przez nich świetnie wypromowana, dzięki czemu zwiększyła się znacznie sprzedaż ich produktów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń