Billboardy cyfrowe nazywane są inaczej telebimami, tablicami LED. Określane są sporadycznie jako wyświetlacze LED.
Glasgow, Szkocja by Guy Campos |
Billboard LED, AV Magazine
Telebimy funkcjonują w wielu odmianach i wielkościach, a mają również różne przeznaczenie.
Dwie podstawowe różnice w typie telebimu lub wyświetlacza LED to:
- przeznaczenie do wewnątrz lub na zewnątrz pomieszczenia — rozdzielczość graficzna, czyli gęstość rozmieszczenia diod ledowych na danej powierzchni.
Billboardy cyfrowe mogą odwzorowywać kolory w mniejszym lub większym stopniu.
Jeszcze kilkanaście lat temu dominowały małe wyświetlacze LED, o jednej określonej barwie diody np. czerwona, zielona czy bursztynowa.
W tym czasie w powszechnym użytku były również wyświetlacze LED 3-kolorowe lub 7-kolorowe.
Dopiero szybki rozwój technologii pozwolił na produkcję wielkoformatowych billboardów, które odzwierciedlają 24-bitową skalę barw (full kolor).
Obecnie w takich telebimach stosuje się stosunkowo gęsto rozmieszczone diody LED o dużej jasności.
Istotnym dla rozwoju tej technologii jest fakt, że ceny na te urządzenia systematycznie maleją.
Prym w dążeniu do oferowania atrakcyjnej, niskiej ceny wiodą oczywiście producenci chińscy.
Chińskie produkty, a szczególnie elektronika chińska już dawno przestały być synonimem niskiej jakości.
Tak, jak wszędzie na świecie urządzenia bywają gorszej lub lepszej jakości.
Bez względu na kraj pochodzenia, renomowane firmy z tradycją zawsze dbają o jakość i zapewniają serwis.
Dzięki temu mogą oferować swoje produkty zarówno na rynku krajowym, jak i na zagranicznym.
Przykładem jest amerykańska firma Ultravision, która produkuje wyświetlacze LED w USA, a następnie wysyła je na cały świat.
Producent i dystrybutor wyświetlaczy LED Ultravision pochwalił się ostatnio montażem telebimu w centrum Glasgow — stolicy Szkocji.
Billboard cyfrowy o wymiarach 5,49 metra na 3,66 metra (18 'x 12') posiada wyświetlacz LED o wysokiej rozdzielczości.
Telebim ten jest jedną z największych instalacji w dzielnicy handlowej Glasgow i zastąpił to, co kiedyś było standardowym, statycznym billboardem.
Sąsiadująca ze Szkocją Irlandia również może pochwalić się inwestowaniem w cyfrowe nośniki prezentacji i reklamy wizualnej.
Lotnisko w Dublinie — stolicy Szkocji wita podróżnych rzadko spotykaną ścianą wideo.
Firma Dynamo LED Displays zainstalowała tam wewnętrzny wyświetlacz LED zintegrowany go z oświetleniem i dźwiękową ścieżką dźwiękową.
Ten wyświetlacz LED uważany jest za największy w Irlandii i na pewno jest wart swojej ceny.
BIllboardy
Billboardy cyfrowe z wielu przyczyn nie są w stanie zastąpić zwykłego billboardu, choć jest on mniej reprezentatywny.
Jedną z takich przyczyn jest cena. Standardowe billboardy są wielokrotnie tańsze.
Wiele sklepów należących do sieci handlowych, a nawet drobnych przedsiębiorców chciałoby posługiwać się profesjonalnymi, nowoczesnymi wyświetlaczami LED.
Tymczasem znakomita większość musi pozostać przy tradycyjnej formie reklamy wizualnej.
Tak jest we wspomnianej już Szkocji, ale także w innych biedniejszych krajach Europy jak Polska.
Największą ilość wyświetlaczy LED i telebimów można zobaczyć na ulicach Tokio i miast Azji Środkowej.
Oczywiście miasta takie jak Rio de Janeiro, Londyn, Paryż, Berlin też mają się czym pochwalić.
Polskim akcentem w tej plejadzie użytkowników wielkoformatowych billboardów cyfrowych jest gigantyczny ekran telebimu o powierzchni 5100 mkw.
Ekran wyświetlacza mierzy ponad pół kilometra długości (510 metrów) i ma 10 metrów wysokości.
Zamontowany na obiekcie hal widowisko-sportowej Tauron Arena w Krakowie wyświetlacz LED jest jednym z dziesięciu największych wyświetlaczy ledowych na świecie.
1. Tauron Arena, Kraków, autor video: ziuru1miechow |
2. Tauron Arena, Kraków, autor zdjęcia: Marek Cieślar |
1. Link do video 2. Link do zdjęcia
Jednak nie każdy ma takie potrzeby, możliwości oraz gust.
Często tradycyjna forma reklamy wizualnej jest lepiej postrzegana w przestrzeni publicznej, niż dynamiczne, dość agresywne formy przekazu treści.
Reklamy na ulicach Edynburga, Szkocja |
Reklamy na ulicach Edynburga, Szkocja |
Zdjęcia agencji reklamowej Arek →
.Każdy może przemyśleć jak najlepiej eksponować własną ofertę i dobrać tańsze, praktyczne i odpowiednie do potrzeb środki reklamy (sprawdź wybór!).
Istotna przy wyborze jest przydatność, jakość oraz cena, którą można odpowiednio dostosować do budżetu.
Chyba najlepszym przykładem tej formy reklamy jest znane wszystkim Time Square :)
OdpowiedzUsuńMyślę, że zdobywanie klientów jest najłatwiejsze z poziomu internetu. Ludzie traktują powoli jako tło do wszystkiego i rzadko zwracają uwagę na zewnętrzną reklamę. Niestety żyjemy w takich czasach, że przy pomocy takich narzędzi jak kampanie google adwords można wyreklamować niemalże wszystko jeśli posiadamy odpowiednie środki.
OdpowiedzUsuńZ pewnością taka reklama jest skuteczna, ale potęgą w tej chwili jest reklama w sieci, gdyż stosunkowo niskim kosztem można dotrzeć do grupy docelowej potencjalnie zainteresowanej naszą ofertą. Chcąc zareklamować się w Google czy na Facebook'u, warto skontaktować się z firmą https://fabrykamarketingu.pl/ która ma w tym ogromne doświadczenie (posiada specjalistów od SEM i reklamy na portalach społecznościowych).
OdpowiedzUsuńBillboardy i telebimy to super forma promocji. Obecnie jednak bardzo istotny jest również marketing cyfrowy czyli obecność naszej firmy w Internecie. Można się tam reklamować na rozmaite sposoby, ogranicza chyba jedynie wyobraźnia.
OdpowiedzUsuńostatnio na popularności zyskują takie telebimy, ale do najtańszych to one nie należą. reklama w internecie chyba jednak jest mniej kosztowna
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem taka reklama jest bardzo skuteczna, bo dobrze widoczna
OdpowiedzUsuńNo właśnie, widoczność jest bardzo ważna dlatego trzeba zadbać o to by dobrze prezentować swoje logo czy produkty. W tym wypadku dobrze sprawdzą się rollupy https://adlove.pl/pl/rollupy-135 , które są doskonałym narzędziem marketingowym
OdpowiedzUsuńReklama w dzisiejszych czasach jest dźwignia handlu, dlatego warto o nią zadbać. Dobrze widoczne plakaty czy reklamy wielkoformatowe potrafią przyciągnąć uwagę odbiorców.
OdpowiedzUsuńSłuchajcie, a czy ktoś z was słyszał może o czyms takim jak video marketing? Ja dowiedziałem się o nim dzisaij ze stron tej agencji https://alphacreation.pl/ i musze przyznać, że jeśli chodzi o ciekawą promocje firmy to na prawdę ten sposób zasługuje na uwagę. A co wy o tym myslicie?
OdpowiedzUsuńBardzo dobrze skutkują billboardy. Ale na http://biznes-world.pl/jak-materialy-promocyjne-wplywaja-na-wizerunek-marki/ też czytałam o materiałach promocyjnych które świetnie się sprawdzają jako materiał do budowy wizerunku marki
OdpowiedzUsuń