czwartek, 6 września 2018

Plakaty - dobra forma reklamy

Plakaty - dobra forma reklamy


Czy plakaty są dobrą i ciągle aktualną formą reklamy?

Dopóki istnieje potrzeba przekazu informacji w przestrzeni publicznej, dopóty plakaty będą jednym z głównych środków porozumiewania się.
Forma plakatu wyłoniła się na przełomie XIX i XX wieku i pochodzi od afisza.

Afisz jako tekst informacyjny lub reklamowy stworzony przez drukarza był ozdabiany ornamentem.
Dzięki możliwościom powstałym na skutek rozwoju techniki drukarskiej powstawały coraz bardziej bogate w grafikę formy, które nazywamy plakatami.
Za pierwszego twórcę plakatu można uznać postimpresjonistę Henriego de Toulouse-Lautreca (1864-1901).

Drukowanie plakatu na ekspozycję tymczasową z okazji wydarzenia
Drukowanie plakatu na ekspozycję tymczasową z okazji wydarzenia: X Festiwal Himilsbacha w Mińsku Mazowieckim

Plakaty — cechy charakterystyczne


Cechami wyróżniającymi plakat są proste, wyraźne rozwiązania, które dzięki swej symbolice mają za zadanie zainteresować i informować odbiorcę.

Wyraziste barwy, znak wizualny, symbol, metafora i alegoria są środkiem przekazu informacji używanym w sztuce plakatu.

Jako przykład mogą służyć dzieła polskiego artysty Piotra Młodożeńca (Piotr Mlodożeniec | Culture.pl), który jest cenionym twórcą wielu ambitnych plakatów.
Jego najbardziej rozpowszechnioną pracą jest znak zaprojektowany w 2001 na zamówienie Museum On The Seam w Jerozolimie.

U2 Concert photo from Vertigo Tour, uploaded by photographer in Italy
U2 Concert photo from Vertigo Tour, uploaded by photographer in Italy on Sep 22, 2009 / Bonovox84 CC0 1.0 


Coexist by Piotr Mlodozeniec.jpg

By Piotr Mlodozeniec - http://www.coexistence.art.museum/coex/works/Piotr_Mlodozeniec.asp, Public Domain, Link



Plakaty — nowe, wartościowe funkcje


Plakat z biegiem czasu urósł do rangi pełnowartościowego dzieła sztuki i jest ceniony przez pasjonatów, krytyków i kolekcjonerów.

Plakaty są też świetnym nośnikiem kampanii społecznych i edukacyjnych.

Bardzo ciekawe opracowanie dotyczące roli plakatu w edukacji można przeczytać na stronie Ośrodka Rozwoju Edukacji.



Zdjęcie plakatu w serwisie Flickr
Zdjęcie plakatu w serwisie Flickr

Zdjęcie plakatu na ogrodzeniu. Publiczna tymczasowa ekspozycja w Mińsku Mazowieckim
Zdjęcie plakatu na ogrodzeniu. Publiczna tymczasowa ekspozycja w Mińsku Mazowieckim
Plakaty. Tymczasowa ekspozycja zewnętrzna w Mińsku Mazowieckim
Plakaty. Tymczasowa ekspozycja zewnętrzna w Mińsku Mazowieckim.
Plakaty na ogrodzeniu. Ekspozycja tymczasowa.
Plakaty. Tymczasowa ekspozycja zewnętrzna w Mińsku Mazowieckim.
Designer: Piotr Mlodozeniec, Polish | Title: Nouveau Salon des cent,  Hommage a Toulouse-Lautrec
Designer: Piotr Mlodozeniec, Polish | Title: Nouveau Salon des cent,
Hommage a Toulouse-Lautrec. Size: 29 in x 38 1/2 in 68 x 98cm Price: Sold www.yaneff.com
Drukowanie afisza z okazji wydarzenia: X Festiwal Himilsbacha w Mińsku Mazowieckim.
Drukowanie afisza z okazji wydarzenia: X Festiwal Himilsbacha w Mińsku Mazowieckim.
Winylowa tkanina banerowa może służyć jako nośnik do wydrukowania obrazu afisza lub plakatu.
Winylowa tkanina banerowa może służyć jako nośnik do wydrukowania obrazu afisza lub plakatu.
Infografika. Organizacja X Festiwalu Himilsbacha
Organizacja X Festiwalu Himilsbacha. Infografika screen shot.
Plakaty i zdjęcia jak każdy przejaw twórczości objęte są ochroną prawną.
Plakaty i zdjęcia jak każdy przejaw twórczości objęte są ochroną prawną. Przeczytaj jak można wykorzystać ciekawe zdjęcia z internetu

Plakaty w dzisiejszych czasach nadal mają szerokie zastosowanie.
Umieszczane są zarówno w budynkach, jak na zewnątrz.

Nowe technologie stworzyły nowe możliwości szybkiego powielania wzorów plakatu.
Druk cyfrowy umożliwia produkcję niewielkich nakładów w dowolnych formatach. 
Plakaty często są wykonane są w trwałej, kolorowej i odpornej na warunki zewnętrzne formie.

Podobne plakaty eksponowane na ulicy możesz obejrzeć na stronie Galeria Festiwalu Himilsbacha naszej agencji reklamowej (Plakat Wystawy w ramach 9 Festiwalu Himilsbacha)

Reklama wizualna, druk wielkoformatowy oraz identyfikacja firmy są pasją, a zarazem profesją naszej agencji reklamowej Arek w Mińsku Mazowieckim. 

Zapraszamy 

15 komentarzy:

  1. Najlepsze jest to, że ta forma reklamy bardzo dawno się pojawiła i nadal jest mega popularna ;) Nie ma się co oszukiwać, ale tradycyjne formy reklamy zawsze będą skuteczne i popularne ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Poza tym plakaty są sympatyczne w przeciwieństwie do czasem koszmarnych ogłoszeń na banerach reklamowych :(

      Usuń
  2. Skuteczności plakatów reklamowych nie da się podważyć, gdyż na prawdę są dobrym rozwiązaniem. Ciężko jednak powiedzieć co będzie lepsze, gdyż reklama w sieci należy zupełnie do innego rodzaju reklamy i jej zasięg będzie również o wiele większy - jednak wszystko też zależy od branży ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Plakaty zawsze są dobre. Przyciągają wzrok i nie da się z tym polemizować. Wiele zależy jednak od tego co będzie na tym plakacie umieszczone.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem najlepiej korzystać z kilku kanałów promocji firmy - skupiając się tylko na jednej formie znacząco ograniczymy zasięg reklamy. Plakaty bardzo dobrze sprawdzają się np. przy promocji eventów. Jednak prowadząc odpowiednie działania marketingowe także w sieci, mamy szansę na dotarcie do znacznie większej liczby osób potencjalnie zainteresowanych danym wydarzeniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm... ja jednak startując z własną marką przede wszystkim postawiłam na reklamę w sieci (robiła nam stronę świetna agencja, przczytaj na necon.pl/o-nas/). Powiem szczerze, że to była dobra decyzja, ale z reklamy w formie plakatów nie zrezygnowaliśmy, ponieważ chcieliśmy trafić do jak największej liczby odbiorców - opłaciło się to, dlatego uważam, że powinno się wykorzystywać kilka źródeł przekazu
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie w dzisiejszych czasach jedna z najlepszych i najskuteczniejszych form reklamy sa działania SEO. Pozycjonowanie strony w Google potrafi znacznie zwiększyć zainteresowanie firmą. Ja do promocji swojego biznesu korzystałem z usług foxstrategy.pl/pozycjonowanie-stron-www, naprawdę warto

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie na ten moment coraz to więcej osób stawia na reklamę, która wizualnie przyciągnie klienta, więc tutaj sprawdzają się zdjęcia lub po prostu video, które będzie stworzone w idealny sposób. Fajne produkcje i realizacje posiada agencja [url=https://greenparrot.pl/nasza-oferta/produkcja-video/]GREEN PARROT[/url] i można zerknąć sobie do jakich firm wykonywali już reklamy video - super!

    OdpowiedzUsuń
  10. Podobno nie ma złej reklamy, jednak nie wiem czy to jest dobre stwierdzenie. Warto próbować na różnych frontach. Sprawdźcie sobie też propozycje od https://www.znajdzreklame.pl/. Łatwo tu będziecie mogli znaleźć tu reklamę w przestrzeni publicznej. Ta też super się powinna sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej wolę inne formy reklamy. Ogólnie wiem, że bardzo dużo osób korzysta również z narzędzia https://push-ad.com/pl/funkcjonalnosci/ które oferuje tworzenie bazy klientów i przypomina im o odwiedzinach w sklepie, czy na stronie. I powiem szczerze, że w dzisiejszych czasach jest to najlepsza z możliwych form i trzeba z tego korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  12. Plakaty, ulotki, kalendarze jest wiele metod rekklamy, nawet można zainwestowac w internetowe reklamy. Są przecież kampanie RTB https://tojafacet.pl/jak-dzialaja-kampanie-rtb-i-dlaczego-warto-z-nich-korzystac/ warto o niej poczytać, poznać działania.

    OdpowiedzUsuń
  13. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Z pewnością jest to świetny sposób na zareklamowanie swojej firmy, ale nie ograniczałbym się wyłącznie do niego. Moim zdaniem niezwykle ważne jest to, aby reklamować się w internecie. Ciekawe efekty daje content marketing, o którytm można przeczytać w tym miejscu: https://tearsofjoy.pl/content-marketing

    OdpowiedzUsuń