niedziela, 26 stycznia 2020

Reklama w oryginalnym stylu zamiast banerów reklamowych

Czy reklama w oryginalnym stylu jest alternatywą do tanich banerów reklamowych?

Reklama w oryginalnym stylu zamiast banerów reklamowych


 Interesująca reklama w oryginalnym stylu służy lepiej niż banery reklamowe powieszone przy drodze.

Banery reklamowe – plandeki, tak masowo wieszane na ogrodzeniach i wszędzie, gdzie tylko się da, są raczej antyreklamą.

Tekstylne banery reklamowe rozpostarte na przypadkowych ogrodzeniach polskich posesji są złej jakości, często są zaniedbane i wypłowiałe.

Tanie banery z nadrukiem reklamowym uważane są przez wielu właścicieli firm za świetną inwestycję, umożliwiającą promowanie biznesu.

Niestety, obiektywną prawdą jest to, że przeładowane treścią, niefortunnie umiejscowione i psujące krajobraz banery z tkaniny nie są reprezentacyjne, ani zachęcające.
Można przypuszczać, że ich skuteczność jest minimalna, ponieważ są ignorowane przez podświadomość potencjalnego odbiorcy.

Oczywiście należy zgodzić się z opinią, że banery reklamowe mogą być przydatne, a nawet stanowić najlepszy sposób na promocję, jeśli tylko spełnią pewne warunki.

Przede wszystkim powinny być właściwie zlokalizowane i użyte jako reklama krótkookresowa.
Banery reklamowe mogą być także wielkoformatową alternatywą papierowych plakatów i afiszy.

Wielu przedsiębiorców w Polsce uważa, że nie może zainwestować w dobrą reklamę, bo nie ma wystarczających środków finansowych.
Dlatego przedsiębiorcy decydują się wyłącznie na wydatek rzędu 20 – 50 Euro, a tyle właśnie kosztuje kilka metrów kwadratowych plandeki reklamowej.

Bezładna masa ogłoszeń, których nawet nie można nazwać reklamą, sprawia, że widok ulic w Polsce nie jest zachęcający.
Niekorzystne wrażenia są na tyle silne, że coraz częściej słychać protesty społeczeństwa.

Zamiast banerów reklamowych na ogrodzenia można używać jednak wielu innych sposobów i form, które są powiązane z otoczeniem.  


Zapraszamy do obejrzenia kilku zdjęć wykonanych przez nas w Katanii i których tematem jest reklama uliczna we włoskim, sycylijskim stylu.

1 Reklama w oryginalnym stylu
2 Reklama w oryginalnym stylu3 Reklama w oryginalnym stylu
4 Reklama w oryginalnym stylu
5 Reklama w oryginalnym stylu6 Reklama w oryginalnym stylu
7 Reklama w oryginalnym stylu
8 Reklama w oryginalnym stylu
9 Reklama w oryginalnym stylu10 Reklama w oryginalnym stylu
11 Reklama w oryginalnym stylu
12 Reklama w oryginalnym stylu
13 Reklama w oryginalnym stylu
14 Reklama w oryginalnym stylu

Uliczna reklama w oryginalnym, włoskim stylu – zdjęcia z Sycylii.

 Można zgadywać, czy obraz ulic w innych krajach na świecie, jest równie upstrzony reklamami jak w Polsce.

Zapewne gdzieś wygląda lepiej, a gdzie indziej zapewne gorzej.
Na to jak wyglądają ulice wpływa zapewne wiele czynników, jak regulacje prawne, możliwości finansowe oraz przyzwyczajenia społeczne.   

Tutaj przedstawiamy kilka zdjęć dotyczących reklamy ulicznej, pochodzących z włoskiej wyspy Sycylia.
Nieco ponad 300-tysięczne portowe miasto Katania położone jest nieopodal wulkanu Etna.

Katania jest położona w jednym z najbiedniejszych obszarów Włoch i nie widać w nim oznak luksusu.
Miasto utrzymuje się między innymi z turystyki.

W nawiązaniu do reklamy ulicznej, można by było przypuszczać, że właśnie w takim mieście pojawić się mogą tysiące plandek reklamowych.

Jednak pomimo tego, że w mieście jest dużo zaniedbanych obiektów i panuje ogólny nieład, to banery reklamowe nie są wieszane na ogrodzeniach i fasadach budynków.

Swoiste wrażenie biedy w przestrzeni publicznej i brak dbałości o infrastrukturę tworzą specyficzny, ale miły klimat.
Jak bardzo destrukcyjnie na obraz miasta może wpłynąć masowe rozwieszanie wielkoformatowych banerów, to można sobie tylko wyobrazić.

Zapewne turyści gościliby w mieście coraz rzadziej, gdyby utrwalił się niekorzystny obraz przestrzeni publicznej.
Zatem w dłuższej perspektywie, reklama niskiej jakości może przynieść więcej strat niż pożytku.


15 Reklama w oryginalnym stylu16 Reklama w oryginalnym stylu17 Reklama w oryginalnym stylu18 Reklama w oryginalnym stylu
19 Reklama w oryginalnym stylu
20 Reklama w oryginalnym stylu
21 Reklama w oryginalnym stylu
22 Reklama w oryginalnym stylu
23 Reklama w oryginalnym stylu


Więcej zdjęć wykonanych podczas pobytu na Sycylii umieściliśmy na stronie:

4 komentarze:

  1. współczesna reklama zdecydowanie różni się od reklamy sprzed kilkunastu lat. Na pewno trzeba teraz stawiać na innowacyjność jaką może być oferowany tutaj https://alphacreation.pl/ video marketing. Uważam, że w dobie internetu właśnie takie spoty relamowe mogą zyskiwać spora popularność wśród potencjalnych odbiorców

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro już mówimy o reklamach, to co sądzisz na temat tego typu reklam: http://adnext.pl/onas/baza-wiedzy/reklama-display/ ? Planuję rozwinąć swój biznes, trafić do większej ilości potencjalnych klientów i właściwie to nie wiem, jakie działania marketingowe najlepiej zastosować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Każda kampania reklamowa, jeśli została zaplanowana z głową przyniesie efekty. Dobrze wykonane ulotki czy też banery reklamowe zwrócą uwagę potencjalnego klienta, a przecież taki jest ich cel

    OdpowiedzUsuń
  4. Może ktoś myślał o reklamie swojej firmy? Zastanawiacie się nad takim namiotem reklamowym? Zerknijcie na stronę https://www.vitabri.pl/wynajem-namiotow-ekspresowych tutaj są świetnej jakości produkty w niezłej cenie. To naprawdę świetny pomysł na reklamę który się sprawdza wielu firmom.

    OdpowiedzUsuń