WSTĘP
Barwa i kolor, to dla laika synonimy.
Dla ujednolicenia i zrozumienia, organizacja C.I.E. określiła barwę trzema atrybutami:
1. kolor (Hue),
2. nasycenie (Saturation)
3. jasność (Brightness)
Dzięki temu ustaleniu, możemy swobodnie snuć roważania na temat mocy, płynącej z zastosowania koloru i barwy pomarańczowej.
Kolor pomarańczowy powstaje ze zmieszania w odpowiedniej proporcji czerwieni oraz koloru żółtego, nazwa zaś zapewne od owocu pomarańczy ( pomme - narand ).
Wiadomo, że barwy można rozjaśniać, łamać przez zmieszanie innej barwy, zestawiać z innymi.
Powoduje to nieco inny odbiór barwy, ale też nie bez znaczenia jest oświetlenie ( sztuczne / naturalne, rano / nocą ), lub nośnik ( plakat / ekran ).
Tak, jak żyjemy w świecie dotyku, zapachu, fantazji ... , tak samo jesteśmy mocno osadzeni w świecie barw.
Dla każdego - czy wie o tym, czy nie, bardzo istotny jest wpływ koloru i barwy, na jego samopoczucie, reakcje, a więc też wszystkie relacje społeczne i zawodowe.
Tytułowa pomarańczowa alternatywa jest rzeczywiście jedną z możliwości wyboru.
Na różne okazje i w różnych celach stosujemy różne kolory.
Najbardziej istotne jest jednak to, by stosować je świadomie.
Zastosowanie trzeba przeanalizować z góry i przewidzieć przypuszczalny skutek.
Przykładem może być premier polskiego rządu, która na poważną uroczystość unijną włożyła żółty żakiet.
Wśród stonowanej bieli i czerni ubiorów pozostałych uczestników, wyróżniała się wyraźnie, lecz chyba nie taki był zamiar, a wyglądała jednak groteskowo.
Pikanterii tej gafie przydaje fakt, że w jednym z krajów Unii, żółte ubrania wdziewają panie lekkich obyczajów.
Wynika z tego, że każdy powinien świadomie stosować się do określonych kanonów, gdyż brak refleksji, lub wręcz łamanie zasad powoduje kolejne reakcje.
Można się spierać czy moc tkwi w czerni, bieli, czy jednak to może kolor żółty, lub czerwony ma większą moc.
Przemyślany wybór w tym artykule padł na kolor pomarańczowy.
Na pewno, jest ciekawą alternatywą w stosunku do innych, lecz wbrew pozorom jest dość rzadko i ostrożnie stosowany.
Powstaje z połączenia:
1. koloru żółtego, który jest kolorem słońca - odbierany jest jako inspirujący, symbolizuje lekkość, radość, odwagę i bogactwo
2. koloru czerwonego, który jest kolorem ognia - odbierany jest jako oznaka witalności, nawet złości, lub niebezpieczeństwa, symbolizuje potencjał, szczęście i pomyślność.
Barwa pomarańczowa, według Feng Shui, to sława.
Odcienie pomarańczu kojarzone są z pewnością siebie, optymizmem, entuzjazmem, odwagą, ekspresją i obfitością.
Bardziej wygaszona odmiana , która zawiera w sobie domieszki brązu, albo złota , jest bardziej nostalgiczna i romantyczna, pobudza wspomnienia i powoduje zadumę.
Można więc zaryzykować postawienie tezy, że barwa pomarańczowa ma w sobie moc !
Jest nośnikiem sukcesu !
Nie można odmówić sukcesów Holendrom, a ich dumą i wizytówką jest kolor pomarańczowy.
Oranje - czyli pomarańczowi - swoje barwy narodowe Holandii ( Orange-Nassau ) stosują do dziś, pomimo dokonanej zmiany koloru na ich fladze państwowej.
Oceńcie sami, czy kolor pomarańczowy jest przebojowy, a rozważania o walorach barwy pomarańczowej mają sens.
Jest moc !!
Jeżeli chcesz się dobrze bawić, szukaj pomarańczowych akcentów.
Chcesz się wyróżnić, przekazać swoje treści, zaprojektować wizytówkę, lub stronę internetową ?
To jest właśnie alternatywą, którą oferujemy.
Zobacz także nasz nowy, podobny artykuł na blogu: " obraz i promocja treści "
Żyje się ponoć tylko raz. Pomyśl o pomarańczowym sposobie na sukces.
Galeria agencji reklamowej Arek
Fajny artykuł, warto wykorzystywać takie triki w działaniach reklamowych :)
OdpowiedzUsuń