poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Pomarańczowa barwa daje moc

Pomarańczowa barwa ma moc przeboju. Kolor pomarańczowy jest alternatywą do innych, ale to właśnie ten kolor obdarza właściciela szczególną mocą.


WSTĘP

Barwa i kolor, to dla laika synonimy.

Dla ujednolicenia i zrozumienia, organizacja C.I.E. określiła barwę trzema atrybutami:

1. kolor (Hue),
2. nasycenie (Saturation)
3. jasność (Brightness)

Dzięki temu ustaleniu, możemy swobodnie snuć roważania na temat mocy, płynącej z zastosowania koloru i barwy pomarańczowej.

Kolor pomarańczowy powstaje ze zmieszania w odpowiedniej proporcji czerwieni oraz koloru żółtego, nazwa zaś zapewne od owocu pomarańczy ( pomme - narand ).

Wiadomo, że barwy można rozjaśniać, łamać przez zmieszanie innej barwy, zestawiać z innymi.

Powoduje to nieco inny odbiór barwy, ale też nie bez znaczenia jest oświetlenie ( sztuczne / naturalne, rano / nocą ), lub nośnik ( plakat / ekran ).

Tak, jak żyjemy w świecie dotyku, zapachu, fantazji ... , tak samo jesteśmy mocno osadzeni w świecie barw.

Dla każdego - czy wie o tym, czy nie, bardzo istotny jest wpływ koloru i barwy, na jego samopoczucie, reakcje, a więc też wszystkie relacje społeczne i zawodowe.

Tytułowa pomarańczowa alternatywa jest rzeczywiście jedną z możliwości wyboru.

Na różne okazje i w różnych celach stosujemy różne kolory.

Najbardziej istotne jest jednak to, by stosować je świadomie.

Zastosowanie trzeba przeanalizować z góry i przewidzieć przypuszczalny skutek.

Przykładem może być premier polskiego rządu, która na poważną uroczystość unijną włożyła żółty żakiet.
Wśród stonowanej bieli i czerni ubiorów pozostałych uczestników, wyróżniała się wyraźnie, lecz chyba nie taki był zamiar, a wyglądała jednak groteskowo.
Pikanterii tej gafie przydaje fakt, że w jednym z krajów Unii, żółte ubrania wdziewają panie lekkich obyczajów.
Wynika z tego, że każdy powinien świadomie stosować się do określonych kanonów, gdyż brak refleksji, lub wręcz łamanie zasad powoduje kolejne reakcje.

Można się spierać czy moc tkwi w czerni, bieli, czy jednak to może kolor żółty, lub czerwony ma większą moc.

Przemyślany wybór w tym artykule padł na kolor pomarańczowy.

Na pewno, jest ciekawą alternatywą w stosunku do innych, lecz wbrew pozorom jest dość rzadko i ostrożnie stosowany.

Powstaje z połączenia:

1. koloru żółtego, który jest kolorem słońca - odbierany jest jako inspirujący, symbolizuje lekkość, radość, odwagę i bogactwo

2. koloru czerwonego, który jest kolorem ognia - odbierany jest jako oznaka witalności, nawet złości, lub niebezpieczeństwa, symbolizuje potencjał, szczęście i pomyślność.

Barwa pomarańczowa, według Feng Shui, to sława.

Odcienie pomarańczu kojarzone są z pewnością siebie, optymizmem, entuzjazmem, odwagą, ekspresją i obfitością.

Bardziej wygaszona odmiana , która zawiera w sobie domieszki brązu, albo złota , jest bardziej nostalgiczna i romantyczna, pobudza wspomnienia i powoduje zadumę.

Można więc zaryzykować postawienie tezy, że barwa pomarańczowa ma w sobie moc !

Jest nośnikiem sukcesu !

Nie można odmówić sukcesów Holendrom, a ich dumą i wizytówką jest kolor pomarańczowy.

Oranje - czyli pomarańczowi - swoje barwy narodowe Holandii ( Orange-Nassau ) stosują do dziś, pomimo dokonanej zmiany koloru na ich fladze państwowej.

Oceńcie sami, czy kolor pomarańczowy jest przebojowy, a rozważania o walorach barwy pomarańczowej mają sens.

Jest moc !!

Jeżeli chcesz się dobrze bawić, szukaj pomarańczowych akcentów.
Chcesz się wyróżnić, przekazać swoje treści, zaprojektować wizytówkę, lub stronę internetową ?

To jest właśnie alternatywą, którą oferujemy.

Zobacz także nasz nowy, podobny artykuł na blogu: " obraz i promocja treści "

Żyje się ponoć tylko raz. Pomyśl o pomarańczowym sposobie na sukces.
Galeria agencji reklamowej Arek



1 komentarz:

  1. Fajny artykuł, warto wykorzystywać takie triki w działaniach reklamowych :)

    OdpowiedzUsuń