środa, 30 grudnia 2015

Reklama w sieci - Pinterest.

Reklama w sieci internetowej dzięki platformie Pinterest. Serwis jest coraz bardziej popularny.

Reklama w internecie polega ogólnie na obiegu informacji. Odpowiednie narzędzia, czyli WEB serwisy oraz platformy społecznościowe nadają jej właściwego priorytetu.


Chcemy przedstawić Wam subiektywną, lecz nie odosobnioną opinię o bardzo praktycznej platformie social media, jaką jest Pinterest.
Chcemy uzasadnić dlaczego Pinterest jest taki ważny w naszych działaniach.

Foto: Public domain

Pinterest umożliwia sprawne wyszukiwanie obrazu i treści. Można również eksponować własne.


Motto naszej agencji reklamowej brzmi: "daj się zobaczyć".

Jako firma traktujemy internet nie jako rozrywkę, lecz jako narzędzie, jako źródło wiedzy i sposób na eksponowanie swoich treści.

Mając już swoją witrynę internetową zapełnioną tzw. contentem, pojawia się potrzeba wypromowania zawartych tam treści.

Najprostszym sposobem jest umieszczanie w internecie płatnych ogłoszeń, linków, jednak często stanowią wydatek, którego chciałoby się uniknąć.

Po drugie giną wśród zalewu innych, dość podobnych reklam sponsorowanych.

Kolejno sięgamy więc po usługi firmy specjalizującej się w marketingu internetowym.

Inwestujemy zatem kolejne środki w wypromowanie swoich treści, jednak musimy mieć przecież na uwadze, że konkurencja poczyniła te same kroki.

Podaż informacji w sieci jest tak niewyobrażalnie duża, że dotarcie do odpowiedniej grupy odbiorców jest niezwykle trudne.

Jedynym rozwiązaniem jest przemyślana strategia, oraz uczestniczenie we w miarę szerokim wachlarzu działań, które nas przybliżą do oczekiwanego celu.

Tak więc podstawową decyzją powinno być założenie uczestnictwa w wielu projektach, a nie selekcja negatywna.

Dlaczego Pinterest ?

Dlatego bo jest bardzo dobry i przydatny - sprawdziliśmy i używamy z przyjemnością.

Użytkowanie Facebook nie wyklucza uczestnictwa na platformie Pinterest, wręcz przeciwnie ostatnio powstały mechanizmy integrujące te platformy, zarówno na poziomie profilu jak i fanpage.

Fot: via afilioteka.pl

O popularności w świecie może świadczyć ponad 5 milionów polubień autoryzowanego profilu Pinterest na FB.

Pinterest ma 250 milionów unikalnych wyświetleń miesięcznie, co daje mu 4 miejsce na świecie po Facebook, Twitter i Linkedin
( źródło: www.ebizmba.com/articles/social-networking-websites )

Posiada powyżej 170 milionów zarejestrowanych użytkowników, z czego więcej niż 100 milionów to aktywni uczestnicy, większość z U.S.A.
( źródło: www.expandedramblings.com/index.php/pinterest-stats )

Co to jest Pinterest ?
Idealna biblioteka. Świetny stragan reklamowy.

Jak zgromadzić wiele zdjęć w jednym miejscu, ułożonych w/g własnego upodobania i pokazywać je innym osobom, bez naruszenia praw autorskich - oto jest pytanie.

Jak do takiej galerii dołączyć swoje prace ? - to jest możliwe, dzięki platformie Pinterest.

Pinterest:

- Jest zbiorem tablic ze zdjęciami, które mogą być podpisywane, a z których każde jest linkiem do jakiejś strony.

- Każdy użytkownik Pinteresta może przypiąć do swojej tablicy dowolne zdjęcie znalezione w internecie, całkowicie legalnie gdyż wskazujemy tylko miejsce lokalizacji oryginału.

Jeżeli jakaś operacja jest niemożliwa, to program samoistnie odmawia czynności. Zebrane w ten sposób zdjęcia to tzw. piny.

- Zdjęcia te (a raczej odbita informacja) mogą być później „przepięte” na tablice innych użytkowników, a także opatrzone komentarzami.

- Tworzy to bogatą bazę zdjęć wraz z linkami do autorskich wpisów.

Kiedy przypięte obrazy są klikane, użytkownicy mogą zostać przeniesieni do oryginalnego źródła, strony internetowej lub posta na blogu.

- Tablice można dowolnie nazwać i opisać treść, a do ich współtworzenia zaprosić znajomych użytkowników Pinterest.

- Możliwe jest wysłanie zaproszenia via e-mail, do znajomej osoby nie będącej użytkownikiem platformy.

- Można także tworzyć tablice ukryte.

- Można wyszukiwać po nazwach i kategoriach, można filtrować na różne sposoby;
według pinów, tablic, użytkowników, a także wizualnie podobnych obiektów, za pomocą bardzo profesjonalnej prostokątnej lupki.

Istnieje jeszcze kilka rzeczy, o których można by wspomnieć, lecz sensem tego artykułu jest przekazanie ogólnej istoty rzeczy.

Istotne zaś jest to, że Pinterest choć jest mało popularny w Polsce, to wzbogaca nasze możliwości poznawcze.
W połączeniu zaś z innymi narzędziami dostępnymi w internecie, daje nam większe możliwości dystrybucji przekazu informacyjnego, reklamowego.


Dobry przykład to oficjalny profil miasta Gdańsk, skategoryzowane tablice znajdziecie pod adresem www.pinterest.com/gdansk/


Dzięki platformie Pinterest możemy pokazać innym co oferuje nasza firma reklamowa.

Na koniec jeszcze jedno uzasadnienie dla właścicieli stron internetowych, którzy chcieli by ich strony były widoczne w sieci.

Przypinanie grafiki, zdjęcia pochodzącego ze strony, czyli de facto linkowanie, wskazywanie adresu fizycznego na portalu Pinterest, jest bardzo dobrze pozycjonowane przez Google.

Poszukiwanie treści na frazy, w wynikach organicznych sekcji zdjęcia, na czołowych pozycjach lokuje kopie z Pinterest.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz