poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Pomarańczowa alternatywa - barwa, która daje moc.

Barwa, która daje moc ? jakaś alternatywa ?
Barwa i kolor, to dla laika synonimy.
Dla ujednolicenia i zrozumienia, organizacja CIE określiła barwę trzema atrybutami:
1. kolorem (Hue),
2. nasyceniem (Saturation)
3. jasnością (Brightness)

Dzięki temu ustaleniu, możemy swobodnie snuć roważania na temat mocy, płynącej z zastosowania koloru i barwy pomarańczowej.
Kolor pomarańczowy powstaje ze zmieszania w odpowiedniej proporcji czerwieni oraz koloru żółtego, nazwa zaś zapewne od owocu pomarańczy ( pomme - narand ).
Wiadomo, że barwy można rozjaśniać, łamać przez domieszanie innej barwy, zestawiać z innymi.
Powoduje to nieco inny odbiór barwy,
ale też nie bez znaczenia jest oświetlenie ( sztuczne / naturalne, rano / nocą ), lub nośnik ( plakat / ekran ).

Tak, jak żyjemy w świecie dotyku, zapachu, fantazji ... , tak samo jesteśmy mocno osadzeni w świecie barw.
Dla każdego - czy wie o tym, czy nie, bardzo istotny jest wpływ koloru / barwy, na jego samopoczucie, reakcje, a więc też wszystkie relacje społeczne i zawodowe.

Tytułowa pomarańczowa alternatywa jest rzeczywiście jedną z możliwości wyboru.
Na różne okazje i w różnych celach stosujemy różne kolory.
Najbardziej istotne jest jednak to, by stosować je świadomie.
Zastosowanie trzeba przeanalizować z góry i przewidzieć przypuszczalny skutek.
Przykładem może być premier polskiego rządu, która na poważną uroczystość unijną włożyła żółty żakiet.
Wśród stonowanej bieli i czerni ubiorów pozostałych uczestników, wyglądała ona groteskowo.
Pikanterii tej gafie przydaje fakt, że w jednym z krajów Unii, żółte ubrania wdziewają panie lekkich obyczajów.
Niewątpliwie strój taki jest mocno sygnalizacyjny, ale premier chyba nie przewidziała skutków.

Można się spierać czy moc tkwi w czerni, bieli, czy jednak to może kolor żółty, lub czerwony ma większą moc.
Wybór w tym artykule padł na kolor pomarańczowy.
Na pewno, jest ciekawą alternatywą w stosunku do innych, lecz wbrew pozorom jest dość rzadko i ostrożnie stosowany.
Powstaje z połączenia:
1. żółego, który jest kolorem słońca - odbierany jest jako inspirujący, symbolizuje lekkość, radość, odwagę i bogactwo
2. czerwonego, który jest kolorem ognia - odbierany jest jako oznaka witalności, nawet złości, lub niebezpieczeństwa, symbolizuje potencjał, szczęście i pomyślność.
Barwa pomarańczowa, według Feng Shui, to sława.
Odcienie pomarańczu kojarzone są z pewnością siebie, optymizmem, entuzjazmem, odwagą, ekspresją i obfitością.
Bardziej wygaszona odmiana , która zawiera w sobie domieszki brązu, albo złota , jest bardziej nostalgiczna i romantyczna, pobudza wspomnienia i powoduje zadumę.

Można więc zaryzykować postawienie tezy, że barwa pomarańczowa ma w sobie moc !
Jest nośnikiem sukcesu !

Nie można odmówić sukcesów Holendrom, a ich dumą i wizytówką jest kolor pomarańczowy.
Oranje - pomarańczowi - barwy narodowe Holandii ( Orange-Nassau ) stosują do dziś, pomimo zmiany koloru na fladze państwowej.
Zobaczcie sami, że rozważania o walorach barwy pomarańczowej mają sens.
Jest moc.
Jeżeli chcesz się dobrze bawić, szukaj pomarańczowych akcentów.
Chcesz się wyróżnić, przekazać swoje treści, zaprojektować wizytówkę, lub stronę internetową ? To jest alternatywa.
Żyje się ponoć tylko raz. Pomyśl o pomarańczowym sposobie na sukces.
Galeria agencji reklamowej Arek






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz