czwartek, 18 lutego 2016

Billboardy kreatywne zdobywają audytorium

Billboardy powinny być kreatywne. Walka o audytorium polega na interesującej kreacji reklamowej.

Ten kto śle komunikat, liczy na jego odbiór.

Niezbędny jest odbiorca, a najlepiej jeśli jest to wielu ciągle obserwujących fanów, czyli audytorium.


Pixabay kalhh-86169

Jak zdobyć audytorium dla reklamy zewnętrznej ?

Każda promocja, czy reklama jest na pewno inna, lecz w tej rzekomej rozmaitości można doszukać się elementów wspólnych.

Sprawia to, że potencjalny odbiorca przypuszcza, że wie z góry czego może się spodziewać, a zatem automatycznie traci zainteresowanie.

Należy więc szukać dobrych sposobów na czytelne i skuteczne przedstawienie swojej oferty.

Doskonale sprawdza się metoda obserwowania konkurencji i innych blisko związanych interakcji.

Można zauważyć, że odbiorcy nie lubią nieudolnie powielanych wzorów, napastliwego marketingu, nudnego przekazu.

Czytelny przekaz, celna puenta, lub przyjazna narracja powodują zainteresowanie, a więc spełniają oczekiwania obydwu stron.

To jest właśnie powodem, dla którego billboardy i inne reklamy powinny być kreatywne.

Nie można odnieść się do jakiegoś wzorca kreatywności.

Kreacja może być skuteczną, lub może nie trafiać w gusta, oczekiwania, lub być nieodpowiednią w czasie i miejscu.

Zawsze warto obserwować i analizować otaczające zdarzenia.

Warto zobaczyć jakie billboardy wykonują najlepsze agencje reklamowe dla renomowanych firm.


" Test wytrzymałości " - zapowiedź premiery Rise of Tomb Raider na Xboksa
via: youtube.com/user/xboxuk


" Łosoś wędzony w tradycyjny sposób "
via: http://bit.ly/20H0xDx


" Orfeusz Billboard Pułapka "
by: Advertising Agency: Publicis Italy

Wśród stacjonarnych arkuszowych reklam zewnętrznych możemy wyróżnić kilka typów reklam.
Są to dość ogólnie klasyfikując:
- małe szyldy firmowe
- plakaty, potykacze, banery
- większe szyldy ofertowe z informacją niezmienną
- ustandaryzowane tablice - billboardy reklamowe.

O dużym formacie możemy mówić poczynając od rozmiaru 120x180 cm t.j. "citylight",
oraz od 238x504 cm t.j. "freeboard" / "billboard".
Tak więc billboardy ma taką zaletę, że są duże i każdy może je zobaczyć.
Niestety jego rozmiar jest też wadą, gdyż nie zawsze można go umiejscowić w wymarzonym, strategicznym miejscu.
Skutkiem braku takiej możliwości umieszczany jest w miejscu, które nie spełnia oczekiwań reklamodawcy.
Sytuację często pogarsza, niechciane sąsiedztwo innych reklam, bądź obiektów, które konkurują w przyciągnięciu uwagi widza.
W takim wypadku projektanci muszą włożyć sporo inwencji, aby pogodzić treść przekazu z możliwościami ekspozycyjnymi.

Na właściwą realizację celu reklamy składa się kilka elementów, jak:

- dostrzeżenie reklamy
- zrozumienie treści
- pozytywny odbiór 
- zapamiętanie przekazu

Od realizacji wszystkich tych czynników zależy sukces całego przedsięwzięcia, czyli dobrej reklamy na billboardzie.
Wobec takich wyzwań projektanci często proponują wykonanie grafiki w sposób krzykliwy, lub kontrowersyjny.
Często też ograniczają treść do możliwego minimum, tak aby bilbord był zauważalny poprzez swój ascetyczny styl.

Nie ulega wątpliwości, że dobra reklama powinna mieć swój niepowtarzalny styl, i wyraźnie odróżniać, a wręcz odcinać się od innych.
Ponieważ możliwości zasadniczo są mocno ograniczone, jedynym sposobem na wybicie się, jest kreatywność i wchodzenie w interakcję z odbiorcą.

Dobra reklama nie powinna być ogłoszeniem samym w sobie.
Tablica reklamowa jako element przestrzenny wraz z jego treścią powinien być częścią szerszej kampanii.
Nośnik wraz z grafiką to za mało, aby osiągnąć oczekiwany cel stawiany reklamie.
Całość powinna mieć swoje korzenie, bieżącą interakcję, a następnie kontynuację w miejscu do którego prowadzi myśl projektanta.
Przedstawiliśmy właśnie kilka przykładów na kreatywne realizacje, zaś od trzydziestu lat próbujemy realizować nasze wizje, wraz z naszymi inwestorami.
Wykonywane przez nas billboardy powstają zawsze dzięki projektowaniu graficznemu i merytorycznej konsultacji.

Jednak barierą dla tworzenia dobrej reklamy często są samodzielne decyzje inwestorów, ograniczenia budżetowe, lub inne warunki ogólne.

Interesujące, dobre billboardy mogłyby zagościć na stałe w naszym krajobrazie, gdyby wśród bogatych firm zagościła refleksja o małej skuteczności pośpiesznie realizowanych promocji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz