niedziela, 3 lipca 2016

PPP, wartość reklamy, wygodne życie


PPP jest skróconą wersją formuły marketingowej. Wartość reklamy firmowej jest mierzona sukcesem realizacji.

Bywa zaś analizowana na wiele różnych skomplikowanych sposobów.

Entuzjastów analizy marketingowej nie spotyka się często, za to każdy lubi wygodne życie.

Dla laika tytułowe "PPP" oznacza możliwość samorealizacji, konsumpcję, bezpieczny byt.

PPP może oznaczać skrót od znaczenia pożądanych czynności, przykładowo: Podróżować, Poznawać świat, Pogawędzić, czasem popić i popalić ;-)

Każdy zmierza więc do ułożenia sobie życia, w sposób jak najbardziej korzystny i bezstresowy.



Niestety bez pieniędzy trudno osiągnąć oczekiwany stan. Regułą jest, że im ktoś jest biedniejszy, tym jest bardziej ograniczony w możliwościach.

Potrzebna jest więc refleksja nad swoją drogą rozwoju, kariery, autopromocji, analiza spodziewanych zysków i możliwych strat.


Co zrobić, aby zapewnić sobie wygodne i dostatnie życie ?

Trzeba obserwować świat i dostosowywać się do niego.

Przed podjęciem działań należy określić cel i przeanalizować możliwości.

Maksyma " chcieć - to móc " nie zawsze wystarczy.

Podstawowe działania, które należy podjąć to:

- obserwacja

- planowanie

- wdrażanie

Wszystkie te etapy muszą być poparte właściwą logiką i wszechstronną wiedzą.

Działania powinny być rzetelne i sumiennie realizowane.

Wskazane jest, aby były one w miarę naturalne, niewymuszone, dzięki czemu włożony wysiłek może przełożyć się na oczekiwany efekt.



Jak znaleźć swoją drogę do sukcesu ?

Już od młodych lat kształcimy się, zdobywamy wiedzę, poszerzamy horyzonty.

Następnie znajdujemy odpowiedniego pracodawcę, często partnera życiowego, oraz grupę społeczną, w której się realizujemy.

W nasze życie wkraczają elementy rywalizacji i wyrzeczenia.

Podnosimy więc sobie poprzeczkę, chcąc sprostać potrzebom, chęciom i wymaganiom.

Jednak gdzieś istnieją granice, nie wszystko można zrealizować.

Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że pracując dla kogoś mamy ograniczone możliwości rozwoju i również zarobkowania.

Można uznać, że wszystko jest dobrze, dopóki ten stan rzeczy jest stabilny.

Każdy musi sobie sam odpowiedzieć, czy taki stan można uznać za Sukces, który należy pielęgnować.


Alternatywą wobec dość bezpiecznego życia w oparciu o zarobkowanie w istniejących przedsiębiorstwach, jest założenie własnej firmy.

Jednak w tym przypadku o stabilizacji można pomarzyć, a droga do sukcesu bywa kapryśna.

Często prowadzenie firmy związane jest z dużym ryzykiem finansowym, oraz bardzo dużym nakładem energii.

Trzeba zdawać sobie sprawę, że można dużo zarobić, ale można też stracić pieniądze, zdrowie i przyjaciół.

Zakładając nowy biznes, czy już prowadząc własną firmę, nalezy zdawać sobie sprawę z błyskawicznego postępu i nieustających zmian.


Nowe relacje powodują odmienne podejście do produkcji, handlu i usług.

Istnieje zasada, że w życiu nie można spocząć na laurach, a znajome powiedzenie głosi, że kto stoi w miejscu ten się cofa.

Nieunikniona jest więc konieczność doskonalenia i ciągłego promowania się.

Pracownik w firmie powinien przypominać szefowi, że nadal warto go zatrudniać i odpowiednio docenić.

Firma powinna bezustannie dbać o kontrahentów i nadążać za potrzebami rynku.

Wszystkie mechanizmy powinny tworzyć całość, która funkcjonuje w sposób stabilny i z maksymalną korzyścią dla wszystkich stron.

Sukces firmy zależy od szeregu zasad, które należy stosować.

Zasady te nie są dedykowane laikom. Trudno też, aby mieli ochotę je analizować.


Najczęściej przytaczane formuły to:

- kompozycja marketingowa "4p" PRODUCT - PRICE - PLACE - PROMOTION

- rozszerzona kompozycja marketingowa "4p" PEOPLE - PROCESS - PHYSICAL EVIDENCE - PLEASURE

- kompozycja marketingowa "4c" CUSTOMER VALUE - COAST - CONVENIENCE - COMMUNICATION

Można jednak zaryzykować tezę, że te same formuły będą przydatne w życiu prywatnym.


Zapraszamy na naszą stronę o reklamach, na której zamieszczamy wiele przykładów realizacji reklamowych, bez których promocja jest trudna.

All pictures by @reklamyArek Sveti Vlas area in Bulgaria.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz