Witryny sklepowe lub okna dowolnego lokalu użytkowego są znakomitym miejscem do ekspozycji reklamy. Często umieszcza się na nich specjalnie zaprojektowaną grafikę z użyciem interesującego motywu.
ideationorange.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056026983996 |
Nasze inspiracje, w tym jedna z naszych realizacji.
omegaprintnow.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056030836807 |
monsterimg.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056024689457 |
vanishingnewyork.blogspot.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056024689373 |
stickergenius.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056026982683 |
emrgraphics.com https://pl.pinterest.com/pin/351351208399857003 |
moore.edu https://pl.pinterest.com/pin/455708056038740453 |
clearfocus.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056038740410 |
landmarksignsincblog.wordpress.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056025360541 |
e-signs.co.uk https://pl.pinterest.com/pin/455708056038740288 |
eclipsecreative.ca https://pl.pinterest.com/pin/455708056025360958 |
wanderlustjournal.com https://pl.pinterest.com/pin/205054589262057492 |
jasakacafilm.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056038740059 |
carricksigns.co.uk https://pl.pinterest.com/pin/349873464793041052 |
redirectionssigndesign.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056025360907 |
uiklid-design.deviantart.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056024689248 |
pashionmunich.blogspot.de https://pl.pinterest.com/pin/455708056038739611 |
nasze realizacje: oklejanie szyb i witryn |
Zobacz jak wygląda wykonana przez nas grafika reklamowa dla lodziarni SAWA >
Po co pisać o witrynach lokali i reklamach na szybach ?
Każdy może udzielić innej odpowiedzi. Niektórzy nie zobaczą sensu, a inni być może obdarzą refleksją tę część przestrzeni publicznej.
Cechą ludzką jest swoista ciekawość świata.
To właśnie między innymi z tej przyczyny uprawiamy turystykę, podziwiamy zabytki, ale też architekturę i regionalne ciekawostki.
Natomiast w schemacie codzienności, rzadko uświadamiamy sobie fakt nieustannego obcowania z estetyką otaczającej nas architektury.
Wychodząc na ulice nieświadomie odbieramy bodźce, serwowane nam przez liczne zastosowania grafiki użytkowej, marketingowej, a eksponujące różne typy lokali użytkowych.
Grafika okienna służy nie tylko sklepom, marketom i lokalom usługowym.
Stosuje się ją również w wielu innych miejscach użyteczności publicznej, jak np. urzędy, obiekty sportowe, muzea, teatry, galerie handlowe.
Użytkowa grafika okienna, nie powinna funkcjonować w sposób niezależny od otoczenia.
• Reklama na okna lokalu powinna być wykonana w sposób umiejętny •
Należy ją projektować w odniesieniu do tematu ekspozycji, ale też musi być właściwie wkomponowana w otoczenie, sąsiadujące obiekty i detale architektoniczne.
Efekt powinien tworzyć spójną całość - dobra reklama jest taką reklamą, która choć wyraźnie widoczna, to nikomu nie przeszkadza.
Technicznie rzecz biorąc grafika okienna może być stosowana zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków.
Rozwój technologiczny ostatnich dekad spowodował, że stosowanie szkła witrażowego, piaskowanie, czy ręczne malowanie przestało mieć zastosowanie, ze względów praktycznych i ekonomicznych.
Obecnie przeszklenia wewnętrzne, witryny lokali, szyby są wyklejane, lub oklejane folią samoprzylepną.
Folie samoprzylepne na szyby występują w ogromnej różnorodności i są z reguły wodoodporne, a przy dobraniu odpowiedniej jakości surowca, również długo odporne na promienie UV.
Z najczęściej stosowanych folii należy wymienić:
- standardowe winylowe i translucentne, dla których efekt uzyskujemy poprzez cięcie wzorów, napisów, ploterem tnącym.
- witrażowe, czyli w zasadzie zmieniające kolor szkła, a które również można ciąć ploterem i wyklejać różne wzory bądź pełne płaszczyzny.
- szronione, czyli o efekcie piaskowanego szkła, które praktycznie uniemożliwiają obserwację poprzez nią. Można je ciąć, oraz drukować na nich.
Komponują się doskonale w zestawieniu z odsłoniętymi fragmentami czystego szkła, bądź aplikacjami z innych folii.
Dają poczucie pewnej prywatności, nie zabierając przy tym dużo światła.
- one way vision ( OWV ), czyli folie perforowane - tylna warstwa czarna po to aby ułatwić patrzenie przez nią na zewnątrz, a frontowa warstwa biała, służąca do zadruku najczęściej atramentem solwentowym. W dzień grafika na niej jest doskonale widoczna, niestety w nocy dzięki różnicy w oświetleniu pomieszczeń,
przestaje pełnić funkcję wyłaniającą wnętrze.
- adhezyjna, czyli bez klejowa z zadrukiem UV pod, lub na powierzchni.
- easy dot, czyli naklejki do wielokrotnego przyklejania.
- lustro weneckie, folia stosowana do przyciemniania szyb.
• Reklama witryny, okna może spełniać swoje funkcje promocyjne, a zarazem zdobić. •
Jadąc do pracy, idąc po ulicy, robiąc zakupy, pijąc kawę przy oknie, mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że podświadomość nieustannie reaguje na serwowane w tle bodźce.
Samopoczucie zależy więc od tego, czy projektant, a następnie inwestor dołożyli starań do stworzenia przyjemnej ekspozycji.
Każdy gust jest indywidualny, a to inwestor decyduje, czy w przestrzeni będzie funkcjonował jego indywidualny pomysł, czy rozwiązanie oparte na funkcjonujących kanonach.
Sam pomysł raczej nie wystarczy, należy go przeanalizować i skonfrontować. Trzeba rozejrzeć się po świecie, poczytać, zasięgnąć opinii.
W końcu po takim przygotowaniu, można podjąć współpracę z projektantem, lub firmą reklamową, a nawet przy odrobinie samozaparcia, samodzielnie wykonać własną ekspozycję na szkle.
Oczywiście wyklejanie szyby wymaga umiejętności, ale od czego są filmy instruktażowe na YouTube ?
Ponadto z pewnością w każdym mieście działa wyspecjalizowana lokalna firma reklamowa, a nasza agencja reklamowa również służy pomocą w wykonaniu reklamy na okna.
Super blog, bardzo interesujący artykuł.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
UsuńSpóźnione dzięki. Myśl w reklamie przetrwała ;-)
UsuńTaka reklama na pewno bardzo rzuca się w oczy i to dobrze :)
OdpowiedzUsuńBrand - dzięki :) Niezłe portfolio na stronie ! Szacunek
UsuńReklama i budowanie przez nią wizerunku firmy to bardzo istotne kwestie w każdym biznesie. Bardzo ciekawy wpis, podoba mi się! :)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam.
Takie reklamy przyciągają uwagę przechodniów. Warto z nich korzystać. Czasami są bardzo finezyjne. Pozdrawiam!
OdpowiedzUsuńNiektóre witryny w lokalach są naprawdę świetnie. W dzisiejszych czasach trzeba stawiać na kreatywną reklamę, aby wyróżniać się od innych. Bardzo fajny blog i oby więcej takich wpisów.
OdpowiedzUsuńReklama w biznesie jest bardzo ważna. Ja ostatnio dodatkowo zamówiłem do firmy nowe smycze z logo, aby móc je wręczać na różnych konferencjach oraz targach pracy.
OdpowiedzUsuńReklama na witrynach to wbrew pozorom bardzo ciężka sprawa. Musi przykuwać uwagę przechodniów, jednocześnie nie zaburzając estetyki otoczenia.
OdpowiedzUsuńBardzo fajny i na pewno ciekawy pomysł na reklamę. Warto jest także moim zdaniem zainwestować w jakieś inne gadżety reklamowe takie jak na przykład dostepne tutaj https://adlove.pl/pl/ stojaki reklamowe czy stojaki na ulotki lub rollupy. To na pewno pomoże dotrzeć do większej ilosci klientów
OdpowiedzUsuńCo do reklam, to wydaje mi się, że interesujące mogą być również przede wszystkim jakieś gadżety reklamowe, z których każdy z Was dowolnie może sobie skorzystać. Ja na przykład skupiam się na szklankach i kubkach reklamowych, bo sama najchętniej z nich korzystam.
OdpowiedzUsuńKażdy szczegół jest ważny, wszystkie działania powinny być dobrze przemyślane. To jak lokal wygląda z zewnątrz, w środku. O reklamie w necie warto pomyśleć, może jakiś film reklamowy na przykład.
OdpowiedzUsuń