sobota, 28 maja 2016

Window graphics. Witryny - reklamy i zdobienia.

Dlaczego napisaliśmy o ... witrynach lokali ?
ideationorange.com http://bit.ly/1XEl8Kj

Powodem jest to, że rzadko uświadamiamy sobie fakt codziennego obcowania z tym elementem przestrzeni publicznej.
Wychodząc na ulice nieświadomie odbieramy bodźce serwowane nam, przez liczne rozwiązania graficzne eksponujące rózne typy lokali użytkowych.
Wbrew pozorom grafika okienna nie służy tylko sklepom, marketom i lokalom usługowym.
Stosuje się ją również w wielu innych miejscach użyteczności publicznej jak np. urzędy, obiekty sportowe, muzea, teatry, galerie handlowe.
Tego typu grafika użytkowa może istnieć samodzielnie, ale też często należy ją projektować w odniesieniu do tematu ekspozycji, oraz w związku z otaczającymi ją obiektami.
Efekt powinien tworzyć spójną całość.

Technicznie rzecz biorąc grafika okienna może byc stosowana zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków.
Obecnie stosowane materiały z reguły są wodoodporne i przy dobraniu odpowiedniej opcji, również długo odporne na promienie UV.

Z najczęściej stosowanych folii należy wymienić:
- standardowe winylowe i translucentne, dla których efekt uzyskujemy poprzez cięcie wzorów, napisów, ploterem tnącym.
- witrażowe, czyli w zasadzie zmieniające kolor szkła, a które również można ciąć ploterem i wyklejać różne wzory bądź pełne płaszczyzny.
- szronione, czyli o efekcie piaskowanego szkła, które praktycznie uniemożliwiają obserwację poprzez nią. Można je ciąć, oraz drukować na nich.
Komponują się doskonale w zestawieniu z odsłoniętymi fragmentami czystego szkła, bądź aplikacjami z innych folii.
Dają poczucie pewnej prywatności, nie zabierając przy tym dużo światła.
- one way vision ( OWV ), czyli folie perforowane - tylna warstwa czarna po to aby ułatwić patrzenie przez nia na zewnątrz, a frontowa warstwa biała,
służąca do zadruku najczęściej solwentem. W dzień grafika na niej jest doskonale widoczna, niestety w nocy dzięki różnicy w oświetleniu pomieszczeń,
przestaje pełnić funkcję wysłaniającą wnętrze.
- adhezyjna, czyli bezklejowa z zadrukiem UV pod, lub na powierzchni.
- easy dot, czyli naklejki do wielokrotnego przyklejania.
- lustro weneckie, folia stosowana do przyciemniania szyb.

Tak więc idąc ulicą, raczej nigdy nie pomyśleliście, że Wasza podświadomość reaguje na serwowane Wam bodźce.
Wasze samopoczucie zależy więc od tego, czy właściciel witryny dołożył staranności przed podjęciem decyzji.
Sam pomysł nie wystarczy, należy rozejrzeć się po świecie, poczytać i poradzić.
Koniec końców, przy odrobinie samozaparcia, własną ekspozycję możecie wykonać sami.
Wyklejanie szyb wymaga umiejętności, ale od czego są filmy instruktażowe na Youtube.
Jeśli nie, to my służymy pomocą, lub z pewnością pomoże Wasza lokalna firma reklamowa.

Spójrzcie na nasze inspiracje, oraz jedną z naszych prac.

monsterimg.com http://bit.ly/25ozaCn
http://bit.ly/1OTnn5D
stickergenius.com http://bit.ly/1qRpNf5
emrgraphics.com http://bit.ly/1VmX7XY
moore.edu http://bit.ly/1Z63der
clearfocus.com http://bit.ly/1TGtEDD
landmarksignsincblog.wordpress.com http://bit.ly/1Z63BcM
e-signs.co.uk http://bit.ly/1TGtQml
eclipsecreative.ca http://bit.ly/1TKHQAT
wanderlustjournal.com http://bit.ly/1RzIn12
jasakacafilm.com http://bit.ly/1TOL2K3
carricksigns.co.uk http://bit.ly/1Ukdjqp
redirectionssigndesign.com http://bit.ly/1U31XV8
uiklid-design.deviantart.com http://bit.ly/27WGGGT
pashionmunich.blogspot.de http://bit.ly/27WGBmr
flickr.com/photos/reklamyarek http://bit.ly/1qRS3xW

Dziękujemy :-) reklamy-arek.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz