sobota, 28 maja 2016

Witryny - reklama na okna lokalu

Witryny sklepowe, lub okna dowolnego lokalu użytkowego są znakomitym miejscem do ekspozycji reklamy, lub umieszczenia prestiżowego elementu ozdobnego.


ideationorange.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056026983996

Po co pisać o witrynach lokali i reklamach na szybach ?

Każdy może udzielić innej odpowiedzi. Niektórzy nie zobaczą sensu, a inni być może obdarzą refleksją tę część przestrzeni publicznej.

Cechą ludzką jest swoista ciekawość świata.

To właśnie między innymi z tej przyczyny uprawiamy turystykę, podziwiamy zabytki, ale też architekturę i regionalne ciekawostki.

Natomiast w schemacie codzienności, rzadko uświadamiamy sobie fakt nieustannego obcowania z estetyką otaczającej nas architektury.

Wychodząc na ulice nieświadomie odbieramy bodźce, serwowane nam przez liczne zastosowania grafiki użytkowej, marketingowej, a eksponujące różne typy lokali użytkowych.

Grafika okienna służy nie tylko sklepom, marketom i lokalom usługowym.

Stosuje się ją również w wielu innych miejscach użyteczności publicznej, jak np. urzędy, obiekty sportowe, muzea, teatry, galerie handlowe.

Użytkowa grafika okienna, nie powinna funkcjonować w sposób niezależny od otoczenia.

Reklama na okna lokalu powinna być wykonana w sposób umiejętny.

Należy ją projektować w odniesieniu do tematu ekspozycji, ale też musi być właściwie wkomponowana w otoczenie, sąsiadujące obiekty i detale architektoniczne.

Efekt powinien tworzyć spójną całość - dobra reklama jest taką reklamą, która choć wyraźnie widoczna, to nikomu nie przeszkadza.

Technicznie rzecz biorąc grafika okienna może być stosowana zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz budynków.

Rozwój technologiczny ostatnich dekad spowodował, że stosowanie szkła witrażowego, piaskowanie, czy ręczne malowanie przestało mieć zastosowanie, ze względów praktycznych i ekonomicznych.

Obecnie przeszklenia wewnętrzne, witryny lokali, szyby są wyklejane, lub oklejane folią samoprzylepną.

Folie samoprzylepne na szyby występują w ogromnej różnorodności i są z reguły wodoodporne, a przy dobraniu odpowiedniej jakości surowca, również długo odporne na promienie UV.

Z najczęściej stosowanych folii należy wymienić:

- standardowe winylowe i translucentne, dla których efekt uzyskujemy poprzez cięcie wzorów, napisów, ploterem tnącym.
- witrażowe, czyli w zasadzie zmieniające kolor szkła, a które również można ciąć ploterem i wyklejać różne wzory bądź pełne płaszczyzny.
- szronione, czyli o efekcie piaskowanego szkła, które praktycznie uniemożliwiają obserwację poprzez nią. Można je ciąć, oraz drukować na nich.
Komponują się doskonale w zestawieniu z odsłoniętymi fragmentami czystego szkła, bądź aplikacjami z innych folii.
Dają poczucie pewnej prywatności, nie zabierając przy tym dużo światła.
- one way vision ( OWV ), czyli folie perforowane - tylna warstwa czarna po to aby ułatwić patrzenie przez nia na zewnątrz, a frontowa warstwa biała,
służąca do zadruku najczęściej solwentem. W dzień grafika na niej jest doskonale widoczna, niestety w nocy dzięki różnicy w oświetleniu pomieszczeń,
przestaje pełnić funkcję wysłaniającą wnętrze.
- adhezyjna, czyli bezklejowa z zadrukiem UV pod, lub na powierzchni.
- easy dot, czyli naklejki do wielokrotnego przyklejania.
- lustro weneckie, folia stosowana do przyciemniania szyb.

Jadąc do pracy, idąc po ulicy, robiąc zakupy, pijąc kawę przy oknie, mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że podświadomość nieustannie reaguje na serwowane w tle bodźce.

Samopoczucie zależy więc od tego, czy projektant, a następnie inwestor dołożyli starań do stworzenia przyjemnej ekspozycji.

Każdy gust jest indywidualny, a to inwestor decyduje, czy w przestrzeni będzie funkcjonował jego indywidualny pomysł, czy rozwiązanie oparte na funkcjonujących kanonach.

Sam pomysł raczej nie wystarczy, należy go przeanalizować i skonfrontować. Trzeba rozejrzeć się po świecie, poczytać, zasięgnąć opinii.

W końcu po takim przygotowaniu, można podjąć współpracę z projektantem, lub firmą reklamową, a nawet przy odrobinie samozaparcia, samodzielnie wykonać własną ekspozycję na szkle.

Oczywiście wyklejanie szyby wymaga umiejętności, ale od czego są filmy instruktażowe na Youtube ?

Nasza agencja reklamowa również służy pomocą, a z pewnością w każdym mieście działa wyspecjalizowana lokalna firma reklamowa.

Obejrzyjcie nasze inspiracje, w tym jedną z naszych realizacji.

omegaprintnow.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056030836807
monsterimg.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056024689457
vanishingnewyork.blogspot.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056024689373
stickergenius.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056026982683
emrgraphics.com https://pl.pinterest.com/pin/351351208399857003
moore.edu https://pl.pinterest.com/pin/455708056038740453
clearfocus.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056038740410
landmarksignsincblog.wordpress.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056025360541
e-signs.co.uk https://pl.pinterest.com/pin/455708056038740288
eclipsecreative.ca https://pl.pinterest.com/pin/455708056025360958
wanderlustjournal.com https://pl.pinterest.com/pin/205054589262057492
jasakacafilm.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056038740059
carricksigns.co.uk https://pl.pinterest.com/pin/349873464793041052
redirectionssigndesign.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056025360907
uiklid-design.deviantart.com https://pl.pinterest.com/pin/455708056024689248
pashionmunich.blogspot.de https://pl.pinterest.com/pin/455708056038739611
nasze realizacje: oklejanie szyb i witryn

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz