wtorek, 12 stycznia 2016

Strategia budowania marki.

Żyjemy w ciekawych czasach, a to dla firm nie jest ułatwienie.
Ćwierć wieku temu wystarczył pomysł i zapał, żeby nawet
bez specjalnych srodków zrobić dobry biznes, prowadzić dobrze prosperującą firmę.
W dzisiejszych czasach szczególne piętno odciskają zjawiska takie jak:
-konkurencja
-globalizacja
-cyfryzacja
Każda firma, aby utrzymać się na rynku musi spełniać coraz więcej warunków.
Poza specyficznymi dla każdej dziedziny zadaniami, jedno dzieli wspólny mianownik.
Jest to strategia marki.

MARKA
Markę firmy tworzy łącznie całe spektrum wartości takich jak
logo, nazwa, slogan reklamowy, produkt, obsługa, marketing, reklama itd.
Markę tworzą też wszystkie relacje z odbiorcą, takie jak ich sądy, opinie i zachowania.

STRATEGIA
Założeniem strategii firmy powinno być
utrzymanie dotychczasowych klientów, oraz zdobywanie nowych.
Można przyjąć, że zaniechanie systematycznego doskonalenia
powoduje regres firmy i w konsekwencji jej upadek.
Nie wystarczy więc zadbać o zapełnienie magazynu,
wysłać parę grzecznościowych e-maili, lub kartek świątecznych.
Jest duże prawdopodobieństwo, że wyrośnie Wam konkurencja,
zmienią się realia, częśc klientów się odwróci z różnych przyczyn,
i wówczas nadrobienie strat będzie niemożliwe, bądź bardzo kosztowne.
Strategia marki określa całokształt firmy, określa jaka ona jest i jak jest postrzegana.
To właśnie strategia powoduje, że Wasza firma odnosi sukces.

KREACJA
Wskazanym jest opracowanie spójnego modelu działań budujących i utrwalających
Waszą markę, tak aby klient poruszając się wśród innych oferentów
przywoływał skojarzenia z Waszą firmą jako pozytywny wzorzec.
Należy kreować swoją markę poprzez szereg narzędzi jak:
- slogan i komunikaty
- identyfikację wizualną w tym - logo, kolorystyka, barwy i układy graficzne ( design )
- marketing i tzw. PR
Należy reklamować się bezpośrednio i pośrednio poprzez social media.
Niezaprzeczalną wartość stanowi uczestnictwo w eventach i wydarzeniach społecznych.
Na koniec nie zapominajmy o tzw. reklamie szeptanej.
Warto skorzystać z pomocy specjalistów, przy tworzeniu marki, lub przy jej doskonaleniu.
Jest tak dużo aspektów do analizy, że spojrzenie z dystansu,
oraz wykorzystanie funkcjonujących rozwiązań ułatwi Wam drogę do Sukcesu.

Mamy nadzieję pomóc Państwu, warto spróbować.
Nasz adres: http://bit.ly/1KbMkH1

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz