niedziela, 7 sierpnia 2016

Popularność bez Facebooka - reklama firmy

Popularność dla wielu jest sposobem na życie, a dla firmy jest koniecznością. Czy popularność bez Facebooka jest możliwa ?

Prywatnie można nie lubić Facebooka, można żyć skromnie, nie afiszować się.

Jednak firma jest narzędziem do zarabiania pieniędzy, do zaspokojenia potrzeb życiowych wielu ludzi.

W biznesie niezbędna jest reklama. Firma bez reklamy nie będzie w stanie osiągnąć optymalnych korzyści.

Działalność komercyjna potrzebuje więc jak najbardziej nośnych kanałów dystrybucji.

W dzisiejszym zinformatyzowanym społeczeństwie, doskonale warunki takie spełniają social media, a szczególnie Facebook, który jest opiniotwórczy i przygotowuje grunt do dalszego działania.

Nasuwa się pytanie czy platformy typu Facebook są jeszcze mediami społecznościowymi, czy może już głównie medium reklamowym.

@buzova86
5 800 000 obserwujących , ca. 100 000 lajków per post, oraz ca. 800 000 lajków per video.

Jeszcze pół wieku temu nasze życie społeczne, było pozbawione możliwości masowego komunikowania się.

Ludzie po prostu spotykali się, rozmawiali przez telefon, oraz pisali listy i kartki pocztowe.

Wiedzę o świecie czerpali z mediów takich jak radio, telewizja, prasa, plakaty i ulotki.

Tak zdobytą wiedzą dzielili się w bardzo wąskim gronie.

Jak jest dzisiaj, wszyscy wiemy - mamy szeroki wybór środków komunikacji i niezwykłą łatwość przekazu informacji.

Wyłania się natomiast poważny problem nadmiaru informacji.


source: shot Wikipedia Facebook ma ponad 1 miliard użytkowników dziennie.

Wszędzie tam gdzie są ludzie, tam są też plany, interesy, biznesy i konkurencja.

Społeczeństwo funkcjonuje dzieląc się informacjami, wymieniając je między sobą na różne sposoby.

Użytkownicy chętnie udostępniają swoje treści, jednak nie koniecznie lubią treści reklamowe.

Reklamodawcy starają się wykorzystać każdy możliwy kanał dystrybucji treści.

Użytkownicy prywatni za to starają się selekcjonować platformy i ich treści.

Trwa ciągły proces polegający na wyprzedzeniu konkurencji, zajęciu jak najlepszej pozycji, utrzymaniu stałego audytorium.

Od lat na świecie dominują:
Facebook ( 1,6 miliarda u.u. )
Whatsupp ( 1,0 miliard u.u. )
Tumblr ( 0,55 miliarda u.u. )
Twitter ( 0,32 miliarda u.u. )
Google+ ( 0,21 miliarda u.u. )
Linkedin ( 0,1 miliarda u.u. )

Całkiem niedawno do tego grona dołączył:

Instagram, który zdobywa coraz większą popularność ( 0,4 miliarda u.u. ), oraz Snapchat ( 0,2 miliarda u.u. )

W marcu 2014 roku wystartował minimalistyczny, alternatywny do istniejących i wolny od reklam - portal Ello.

Referencje znajdziecie pod adresem www.similarweb.com/website/ello.co

O ile prowadzenie promocji na Snapchat jest nieuzasadnione logicznie, to obecnie nadal można wiązać nadzieje z Instagramem.

Dodatkowym powodem, który wskazuje na Instagram jest fakt, że ostatnio Facebook wprowadził kolejne zmiany w algorytmach.

Obecnie Facebook obcina zasięg treści powstałych na fanpage, na korzyść wymiany treści pomiędzy użytkownikami prywatnymi.

Z trudem zdobyta ilość polubień fanpage, przestaje mieć dotychczasowe znaczenie.



Popularność bez Facebooka ? - TAK. Sukces bez social media ? - NIE.

Zobaczmy więc, jak bardzo wzrosła popularnośc Instagramu od 08.08.2013 roku.

Za podstawę do porównań posłużył artykuł umieszczony na stronie social360.pl

Można ogólnie założyć, że liczba fanów popularnych Instagramersów zwiększyła się 10-krotnie przez 3 lata.

Porównajcie ilość poszczególnych polubień na Instagramie i na Facebooku.

@anja_rubik – 3 lata temu: 65 578 obecnie: 636 000 obserwujących, oraz ca. 10 000 lajków per post

@anjarubikofficialfanpage 387 748 fanów , ca. 2 000 lajków per post

@maffashion_official 3 lata temu: 66 131, obecnie 770 000 obserwujących , ca. 30 000 lajków per post

@maffashion.official 668 435 fanów , ca. 10 000 lajków per post

@kuba_wojewodzki_official 3 lata temu: 22 516 fanów

@KubaWojewodzkiKrolTVN ca. 8 000 lajków per post

@abstrachujetv 3 lata temu: 12 050 fanów

@abstrachujetv ca. 7 000 lajków per post

@jemerced – 3 lata temu: 48 012 fanów , dziś 570 000 obserwujących , ca. 20 000 lajków pod postem

@jemerced 224 020 fanów , ca. 3 000 lajków per post

@misscoolpics – 3 lata temu 27 726 fanów, obecnie 232 000 obserwujących, oraz ca. 2 000 lajków per post

@misscoolpics 4062 fanów , ca. 100 lajków per post

@marina_official – 3 lata temu: 24 592 fanów, obecnie: 265 000 obserwujących, oraz ca. 30 000 lajków per post

@marinaofficial 214 456 fanów , ca. 2 000 lajków per post

@emilyblincoe 426 000 , ca. 10 000 lajków per post

@emilyblincoephotography 8 497 fanów , ca. 300 lajków per post

@artpeople_gallery 221 000 obserwujących , ca. 3 000 lajków per post

@artpeople1 5 307 512 fanów , ca. 3 000 lajków per post

@theblondesalad 204 000 obserwujących , ca. 1 500 lajków per post

@theblondesalad 1 231 445 fanów , i TYLKO !! ca. 500 lajków per post

Podane przykłady nie są specjalnymi wyjątkami, podobnych można znaleźć wiele.

Jeżeli jesteście zainteresowani elitą Instagramu zajrzyjcie na: Top 100 Instagram Profiles by Followers.

W rankingu obserwowanych na Instagramie prowadzi @selenagomez z wynikiem: 93,5 miliona fanów.

Na Facebooku fanpage polubiło tylko 61,2 miliona, i trzeba też zauważyć że polubień posta na tej platformie jest także znacznie mniej.

Facebook na pewno przez wiele lat będzie dominował, ale wszystko ewoluuje, teraz to Instagram staje się dla wielu alternatywą.

Mając na uwadze, że jest wspierany przez platformę Facebook, to razem rzeczywiście będą władać znakomitą częścią światowego audytorium.

Jeżeli prowadzicie firmę, zobaczcie co możemy zaproponować.

Na naszej stronie dowiecie się jak może wyglądać Wasza własna strona www, oraz dobra i tania reklama internetowa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz