poniedziałek, 15 sierpnia 2016

Firma na pustyni.

Promocja i jeszcze raz promocja.
Tylko ludzi bogatych stać na tanie rzeczy "co tanie, to drogie"


Ten artykuł ma zwrócić uwagę zainteresowanych prowadzących własną działalność gospodarczą na ogrom trudów, które muszą ponieść, aby ustabilizować się na rynku.
Każdy kto rozpoczyna działalność liczy na sukces, czyli w wolnym tłumaczeniu, liczy na to, że zrealizuje swój plan.
Sukces to brzmi dumnie i banalnie, ale sztuką jest to, żeby się utrzymać i zadbać o własną i swojej firmy przyszłość.
Sztuka polega na tym, żeby umiejętnie "się" sprzedać.

Kluczem są dwie podstawowe zasady:
- być zauważonym
- i dać się poznać

Inne czynniki, jak jakość oferty i jej cena są drugorzędne, gdyż bez spełnienia podstawowych nie będą miały znaczenia.

Weźmy za przykład abstrakcyjny przykład rozdawania wagonu złota na pustyni.

Co autor fotografii miał na myśli ?

Sukces w swoim zamiarze możemy osiągnąć wówczas, gdy:
- poinformujemy o tym, odpowiednio dużą liczbę ludzi
- i zdobędziemy ich zaufanie

Pewnym jest, że nie każdy będzie miał czas, środki, wiarę i chęć aby uczestniczyć w tego typu akcji.
Pomimo tego, że sami znamy bezapelacyjną wartość swojej oferty, to możemy sporo się natrudzić, aby rozdać tylko pół wagonu złota.
Dopiero wówczas, po tym jak pierwsi obdarowani wrócą do domu, może acz nie musi roznieść się wieść o zdarzeniu.
Nasi obdarowani również będą mieli wątpliwości, czy oferta jest nadal aktualna.
Należy więc zadbać o podtrzymywanie kontaktu, co branżowo nazywa się remarketingiem.

Jeżeli ten przykład jest niewłaściwy, zawsze można użyć innego np. emisja wysokooprocentowanych obligacji, lub gratisowy pobyt jednodniowy w hotelu w Dubaju.

Tak więc, jeśli coś oferujemy, to CENA nie jest najważniejsza.

Liczą się również:
- łatwość zakupu
- jakośc oferty i obsługi
- marka, czyli zaufanie
- moda i przydatność

Pytanie retoryczne, co kupić:
- markowe buty NIKE za 300 zł w salonie
- markowe buty NIKE za 250 zł via internet
- markowe buty NIKE za 280 zł na targowisku
- niemarkowe buty NO NAME za 100 zł

Markowe, czy podrabiane ?

Fenomenem, który warto przywołać są galerie handlowe.
Tworzą one miraż komfortu, bezpieczeństwa i wzbudzają zaufanie.

Sam fakt, że oferujemy usługę, bądź produkty w popularnym miejscu wśród wielu innych ciekawych oferentów powoduje stały kontakt z potencjalnym klientem.
W galerii handlowej, potencjalny klient może zaobserwować ruch, ceny, trendy itp. , przy czym robi to niejako przy okazji innych zakupów.
Ekspozycja wśród podobnych jakościowo punktów, to bezcenny sposób na dotarcie do klienta.

Zakupy robi się tam, gdzie jest modnie i wygodnie, a wcale nie koniecznie tanio.

Relatywnie tanio każdego zakupu można dokonać via internet.
Nic w tym dziwnego, gdyż sprzedawcy nie muszą się zajmować obsługą klienta, ponosić kosztów najmu eksponowanych powierzchni, zatrudnienia dodatkowych pracowników, itd.
Wadami transakcji jest brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedawcą i trudność w ocenie przydatności produktu.
Brakuje też po prostu klimatu zakupów i zaufania.

Sprzedawcy internetowi, dostawcy usług organizowanych drogą elektroniczną usiłują temu zaradzić, z coraz lepszym skutkiem.
To właśnie na łamach internetu często następują pierwsze kontakty z firmą.
Należy więc zadbać o profesjonalną witrynę internetową, wiarygodne portfolio, oraz ciekawe i szczegółowe przybliżenie oferty.
Bardzo ważnym elementem jest pokazanie interakcji w jaką wchodzi firma, bądź produkt z innymi czynnikami.
Ilość i jakość opinii wyrażanych w różny sposób na temat produktu, czy firmy jest wartością bezcenną.

Tak jak w przytoczonych galeriach handlowych, tak i w świecie wirtualnym istnieją miejsca gdzie się zagląda, obserwuje, konwersuje i dokonuje transakcji.
Samo założenie strony internetowej nic nie daje.
Należy zadbać o nią jak o prawdziwą witrynę, z bogatym i funkcjonalnym wnętrzem, a następnie uczestniczyć w wirtualnym przekazie informacji.
Należy dać się zauważyć poprzez uczestnictwo na różnych platformach medialnych, specjalistycznych forach, wydawnictwach i grupach tematycznych.

Dzięki temu i po to, można zyskać ciągłe źródło dla wprowadzania aktualnych informacji na stronie w dziale bloga, nowości, lub podobnie nazwanym.
Witryna będzie zyskiwać w wyszukiwarce Google, a fima prestiż i zaufanie.

Sprzężenie działalności wirtualnej, oraz działań w świecie rzeczywistym, czyli działanie dwutorowe, jest najlepszym sposobem na Sukces.

Sukces jest możliwy dzięki nieustannej i wyważonej promocji, reklamie szeptanej, oraz podtrzymywaniu kontaktu.

Trzeba dać się poznać, być aktywnym, zaoferować uczciwe warunki i nie zawieść zaufania.
Dzięki temu można zdobyć grono osób wspierających działalność, które niekoniecznie będą klientami.

Tak można osiągnąć największe wartości:
- poczucie bezpieczeństwa
- i otwarte horyzonty

P.S.
Z chęcią przeczytamy Wasze komentarze, poznamy Wasze zdanie.
Zajmujemy się reklamami wizualnymi i internetowymi, a nie PR i socjoreklamą, więc być może kompletnie nie mamy racji ;-)
Dziękujemy za lekturę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz