niedziela, 3 lipca 2016

Money, money, money.

Czy to Wy decydujecie o swoim życiu, czy ktoś to robi za Was ?
Czy sami decydujecie co zjeść na śniadanie, w co się ubrać ?
(photo: CC0)

Reklama kieruje Waszym postępowaniem, choć nawet o tym nie wiecie, lub nie chcecie się przyznać.
Promocje, techniki marketingu i ich efekty zakorzeniają się w Waszej podświadomości.
Jeśli jakaś reklama nie dotarła do Was, to dotarła do znajomych.
Skoro macie kontakty ze znajomymi, to reklama dotrze do Was jak wirus, i będzie miała wpływ mniej, lub bardziej widoczny.

Zjawisko promocji jest szczególnie rozpowszechnione w wysoko rozwiniętych krajach.
W biednych rejonach świata, gdzie zaspokaja się tylko podstawowe potrzeby życiowe, zjawisko promocji oddziaływuje zapewne w niewielkim stopniu.
W większości jednak pojedynczy ludzie, rodziny i grupy społeczne egzystują w mniej lub bardziej widocznej sieci zależnej od działań marketingowych i promocyjnych.
Cały nasz rozwój napędzany jest konkurencją, tak zwaną kompozycją marketingową (marketing mix), czyli ogólnie pojętą reklamą.
Jak się odżywiamy, jak ubieramy, z jakich źródeł czerpiemy energię, a następnie jak odpoczywamy i bawimy się ?
To zależy nie tylko od naszej woli, lecz w dużej mierze od uwarunkowań, czyli przgotowanej dla nas oferty.
(photo: CC0)

Najważniejsze jednak jest to, że to jednostka jest podmiotem.
Każdy z nas osobno jest najważniejszym beneficjentem starań tego świata.
To my jesteśmy stroną, która ma środki dodyspozycji - o nas należy zabiegać !

Jednak nie ma nic za darmo.
W każdej chwili płacimy za to, że egzystujemy.
Jedni z nas zatrudniają się w firmach, urzędach itp. , a więc sprzedają swój czas, wysiłek i zdolności.
Inni decydują się na znacznie trudniejsze - bo samodzielne zarobkowanie, tworząc z biegiem czasu nowe miejsca pracy, i uczestnicząc w podziale wypracowanego zysku brutto.
Pomińmy w rozważaniach tych, którzy odziedziczyli taki kapitał, że nie muszą poddawać się regułom.
Nie da się tylko brać, musimy więc dawać, a to jest właśnie bardzo trudne.
Nie każdy ma ochotę przyjąć naszą ofertę, choćby była za ułamek ceny, bądź za darmo.
Trzeba umieć się sprzedać.

Należy więc zaakceptować, że im bardziej skuteczne są nasze działania autopromocyjne i marketingowe, tym lepsza będzie jakość i większa ilość pozyskanych dóbr.

Każdy z nas jest inny, ma różne oczekiwania, odmienne priorytety,
Celem większości ludzi jest zapewnienie sobie i bliskim odpowiedniego standardu życia:
- zdrowego
- bezpiecznego
- ciekawego
- dostatniego

W sumie cała polemika sprowadza się do pieniędzy, które zagwarantują spełnienie celu.
Musimy uczestniczyć w życiu społeczeństwa, aby mieć pieniądze !!
Nie można udawać, że pieniądze się nie liczą, trzeba na nie zapracować.
Trzeba więc jak najkorzystniej kreować swój wizerunek, budować markę, eksponować swoje wartości, docierać do ludzi.

Globalizacja, oraz postępujaca cyfryzacja stworzyły nowe możliwości.
Dotyczą one przekazu informacji, oraz dystrybucji dóbr, i stwarzają zupełnie nowe relacje w świecie.
Można się spierać czy jest to postęp korzystny dla wielu z nas, ale na pewno tworzy on nowe wyzwania.

Informacji jest tak dużo, że prawdziwą władzę i pieniądze mają ci, którzy potrafią je kontrolować.
(photo: CC0)

Większość z nas do tej pory korzystała dowolnie i swobodnie z dobrodziejstw łatwo dostępnej informacji.
Zasoby informacji wzrastają jednak lawinowo, więc są one systematycznie klasyfikowane i tak udostępniane.
Obiektywne, wyspecjalizowane ( choć nie bezinteresowne ) systemy zapewnią nam optymalnie dobrane miejsce w świecie.
Jednostki, które nie są na bieżąco z nowymi technologiami, z trendami - bardzo szybko się zagubią.
Jeżeli ktoś się odizoluje celowo, to pozostanie nikim, a świat się nie dowie, że ten autentycznie wartościowy "nikt" gdzieś istnieje.
Bez wątpienia takie osoby stracą szansę na w pełni autonomiczne życie.

Szansę na godne życie ( choć nie całkiem autonomiczne ), mają natomiast ci, którzy śledzą trendy i dostosowują się do sytuacji.

Odpowiednio przygotowana strategia i mądra reklama, są niezbędne aby nie obudzić się w niemocy.
Promocja jest jedyną szansą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz