niedziela, 3 lipca 2016

Money, money, to promocja sukcesu

Money, Money ... zaśpiewał zespół Abba w 1976 roku.

Rzeczywiście ta piosenka może kojarzyć się z bajkową fortuną jakiej dorobił się zespół, dzięki swojej popularności.
Chyba każdy może pozazdrościć.

Nasuwa się więc pytanie, jak można dojść do szczytu sławy, do majątku który powstaje z działania podobnego do wielu innych, a w sumie nie nadzwyczajnych realizacji.

Czy rzeczywiście jesteśmy w stanie sami skutecznie zrealizować projekt, czy może potrzebne są niezwykłe warunki i nadzwyczajny splot wydarzeń ?

Prawdopodobnie bez oryginalnego pomysłu, nakładu pracy, oraz pieniędzy, nawet wartościowe projekty upadną.

Co ciekawe to fakt, że z powyższych trzech warunków tylko pieniądze mogą zagwarantować sukces.

(photo: CC0)


To właśnie pieniądze mogą zapewnić właściwy status projektu, działania.

Tylko dzięki relacjom finansowym możliwa jest odpowiednio ukierunkowana promocja.

W sposób świadomy, lub podświadomy, bez względu na wyrażoną wolę, każdy poddany jest presji reklamy.

Techniki marketingu, kanały dostępu reklamy, oraz w końcu ich następstwa mają bezpośredni wpływ na życie codzienne.

Jeśli jakaś reklama nie dotarła do Was, to dotarła do znajomych.

Skoro macie kontakty ze znajomymi, to reklama dotrze do Was jak wirus, powodując choćby negatywną reakcję. Odniesie jakiś skutek przez sam fakt istnienia.

(photo: CC0)


Zjawisko promocji jest szczególnie rozpowszechnione w wysoko rozwiniętych krajach.


W biednych rejonach świata, gdzie zaspokaja się tylko podstawowe potrzeby życiowe, zjawisko promocji oddziaływuje zapewne w niewielkim stopniu.

W większości jednak pojedynczy ludzie, rodziny i grupy społeczne egzystują w mniej, lub bardziej widocznej sieci, zależnej od działań marketingowych i promocyjnych.

Cały nasz rozwój napędzany jest konkurencją, tak zwaną kompozycją marketingową (marketing mix), czyli ogólnie pojętą reklamą.

Jak się odżywiamy, jak ubieramy, z jakich źródeł czerpiemy energię, a następnie jak odpoczywamy i bawimy się ?

To zależy nie tylko od naszej woli, lecz w dużej mierze od uwarunkowań, czyli spreparowanej dla nas oferty.


Warto jednak pamiętać, że pieniądze są dla ludzi, a nie odwrotnie, tak samo jak reklamy, które je mogą pomnożyć.

Ważne i niezbywalne jest to, że to jednostka jest podmiotem.

Każdy z nas osobno jest najważniejszym beneficjentem starań tego świata.

To my jesteśmy stroną, która ma środki do dyspozycji - o nas należy zabiegać !


Niestety nie ma nic za darmo, to truizm, lecz faktem jest, że w każdym momencie ponosimy koszty naszej egzystencji.

Niektórzy zatrudniają się w firmach, urzędach itp. , a więc sprzedają swój czas, wysiłek i zdolności.

Inni decydują się na znacznie trudniejsze - bo samodzielne zarobkowanie, tworząc z biegiem czasu nowe miejsca pracy, oraz uczestnicząc w podziale wypracowanego zysku brutto.

Nie da się tylko brać - takie są reguły. Trzeba więc więc również dawać, tylko warto robić to umiejętnie i w sposób kontrolowany.

Nie każdy ma ochotę przyjąć naszą ofertę, choćby była za niewielki ułamek realnej ceny, bądź nawet za darmo.


Trzeba umieć sprzedać swoje wartości.

Należy pamiętać zasadę, że im bardziej skuteczne są działania autopromocyjne i marketingowe, tym lepsza będzie jakość i większa ilość pozyskanych dóbr.


Każdy człowiek jest inny, ma różne oczekiwania, odmienne priorytety,

Celem większości ludzi jest zapewnienie sobie i bliskim odpowiedniego standardu życia:

- zdrowego
- bezpiecznego
- ciekawego
- dostatniego

Globalizacja, oraz postępująca cyfryzacja stworzyły nowe możliwości.

Dotyczą one przekazu informacji, oraz dystrybucji dóbr, i stwarzają zupełnie nowe relacje w świecie.

Można dyskutować, czy jest to postęp korzystny dla wielu z nas, ale na pewno tworzy on nowe wyzwania.

Informacji jest tak dużo, że prawdziwą władzę i pieniądze mają ci, którzy potrafią je kontrolować.

(photo: CC0)

Korzystamy dowolnie i swobodnie z dobrodziejstw łatwo dostępnej informacji.

Zasoby informacji wzrastają jednak lawinowo, więc są one systematycznie klasyfikowane i tak udostępniane.

Trzeba więc jak najkorzystniej kreować swój wizerunek, budować markę, eksponować swoje wartości, docierać do ludzi.

Jeżeli ktoś izoluje się celowo, to pozostaje incognito , a świat zewnętrzny nie jest w stanie dostrzec realnej wartości, która istnieje w ukryciu.
Takie osoby tracą swoje szanse.

Korzystają ci, którzy śledzą trendy i dostosowują się do sytuacji.

Odpowiednio przygotowana strategia i mądra autopromocja, są niezbędne aby nie pozostać bez możliwości działania.

Usługi reklamowe służą nie tylko firmom - przede wszystkim pozwalają na zabezpieczenie zysku, na zdobywanie money, money.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz