piątek, 26 lutego 2016

Odcienie reklamy. SOFT.

Oglądamy reklamy.

"Es rappelt im Karton" feat. Pixie Paris Musikclip


Reklama zakorzeniła się w naszym codziennym życiu bezpowrotnie.
Stykamy się z nią poprzez obcowanie z mediami, produktami, w przestrzeni publicznej - setki razy na dzień.
W sumie to nic złego, że producent sam dba o pogłębienie naszej wiedzy konsumpcyjnej.
Między innymi dzięki reklamie istnieje konkurencja, a dzięki niej możemy kupować produkty relatywnie lepsze i tańsze.
Teoretycznie więc powinniśmy pożądać treści ogłoszeniowych, jednak tak się nie dzieje.

Przyczyn jest kilka:
- reklamy są "wszechobecne"
- reklam jest za dużo
- powtarzają się zbyt często
- nie odzwierciedlają rzeczywistości
- nie trafiają w nasze oczekiwania
- nie trafiają w nasze gusta
- etc.

Tak więc reklamy są tylko częściowo przydatne, a częściowo są po prostu spamem, z którym musimy żyć.
Można zadać ironiczne pytanie o to, czy reklamy są dla nas, czy my dla reklam.
Dobrze było jednak żyć w symbiozie.
Reklama może wywoływać emocje, a nawet powinna - oczywiście pozytywne.
Założeniem dobrej reklamy jest wywołanie określonej, długofalowej reakcji.
Reakcja ta powinna się przełożyć na poszerzenie naszej wiedzy, zapamiętanie i podjęcie decyzji.

Niechętny odbiór contentu - to stracony czas, pieniądze, zepsuty humor - zarówno nadawcy jak i odbiorcy.
Tak więc twórcy powinni dołożyć starań, aby ich dzieło nie było nudne i szare.
Nie powinno być też zbyt:
- przeładowane treścią
- pompatyczne
- oderwane od rzeczywistości
- kontrowersyjne
- niezrozumiałe
Takie cechy mogą zniechęcić odbiorców, czyli potencjalnych klientów.

Ogłoszenie reklamowe bez względu na to, czy jest ulotką, billboardem, videoclipem etc.
musi być interesujące i nie powinno być obarczone wymienionymi wyżej negatywnymi cechami.
Problemem jest zróżnicowanie ludzkich charakterów, płci, wieku, wiedzy i tradycji.
Dlatego też kreatorzy muszą rozpoznać wszelkie założenia emisyjne,
tak aby dotrzeć z odpowiednimi treściami do właściwych grup docelowych.
Po tym pozostaje tylko właściwa ekspozycja i marketing zwrotny, czyli wszystko to co dzieje się na skutek działania reklamy.
To wszystko jest jednak zadaniem dla specjalistów.
Nam jako społeczeństwu, jako klientom przypada w udziale, końcowa ocena efektu tego skomplikowanego procesu.

Znaleźliśmy dla Was przykład celowo kontrowersyjnego spotu.
Zapoznaliśmy się z opiniami i komentarzami.
Wiemy, że spot ten jest postrzegany jest jako zabawny, zmysłowy i trochę bezczelny.
Nam się podoba - jest lekki, przyjemny i niezobowiązujący ;-)
Jaka jest Wasza opinia ?

źródło:
http://www.eis.de/esrappeltimkarton

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz