czwartek, 18 lutego 2016

Billboardy. Walka o audytorium.

Dlaczego tablice typu billboard muszą być kreatywne ?


" Test wytrzymałości " - zapowiedź premiery Rise of Tomb Raider na Xboksa
via: youtube.com/user/xboxuk


" Łosoś wędzony w tradycyjny sposób "
via: http://bit.ly/20H0xDx by: sealord.com/smoked-seafood


" Orfeusz Billboard Pułapka "
by: Advertising Agency: Publicis Italy

Wśród stacjonarnych arkuszowych reklam zewnętrznych możemy wyróżnić kilka typów reklam.
Są to dość ogólnie klasyfikując:
- małe szyldy firmowe
- plakaty, potykacze, banery
- większe szyldy ofertowe z informacją niezmienną
- standaryzowane tablice typu billboard.

O dużym formacie możemy mówić poczynając od rozmiaru 120x180 cm t.j. "citylight",
oraz od 238x504 cm t.j. "freeboard" / "billboard".
Tak więc billboard ma taką zaletę, że jest duży i każdy może go zobaczyć.
Niestety jego rozmiar jest też wadą, gdyż nie zawsze można go umiejscowić w wymarzonym, strategicznym miejscu.
Skutkiem braku takiej możliwości umieszczany jest w miejscu, które nie spełnia oczekiwań reklamodawcy.
Sytuację często pogarsza, niechciane sąsiedztwo innych reklam, bądź obiektów, które konkurują w przyciągnięciu uwagi widza.
W takim wypadku projektanci muszą włożyć sporo inwencji, aby pogodzić treść przekazu z możliwościami ekspozycyjnymi.

Cel złożony jest z kilku elementów, jak:
- dostrzeżenie reklamy
- zrozumienie treści
- pozytywny odbiór 
- zapamiętanie przekazu
Od realizacji wszystkich tych czynników zależy sukces przedsięwzięcia o nazwie: reklama na billboardzie.
Wobec takich wyzwań projektanci często proponują wykonanie grafiki w sposób krzykliwy, lub kontrowersyjny.
Często też ograniczają treść do możliwego minimum, tak aby reklama była zauważalna poprzez swój ascetyczny styl.

Nie ulega wątpliwości, że dobra reklama powinna mieć swój niepowtarzalny styl, i wyraźnie odcinać się od innych.
Ponieważ możliwości zasadniczo są mocno ograniczone, jedynym sposobem na wybicie się, jest kreatywność i wchodzenie w interakcję z odbiorcą.

Dobra reklama nie powinna być ogłoszeniem samym w sobie.
Tablica jako element przestrzenny wraz z jego treścią powinien być częścią szerszej kampanii.
Nośnik wraz z grafiką to za mało, aby osiągnąc cel.
Całość powinna mieć swoje korzenie, bieżącą interakcję, a następnie kontynuację w miejscu do którego prowadzi myśl projektanta.
Na wstępie przedstawiliśmy właśnie kilka przykładów na kreatywne realizacje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz