środa, 30 grudnia 2015

Reklama w sieci - Pinterest.


Istnieje wiele opracowań traktujących o tej platformie społecznościowej.
My chcemy przedstawić subiektywną opinię naszemu potencjalnemu klientowi.
Chcemy uzasadnić dlaczego Pinterest jest taki ważny w naszych działaniach.
Foto: Public domain

Przede wszystkim mamy motto: "daj się zobaczyć".
Jako firma traktujemy internet nie jako rozrywkę, lecz jako narzędzie,
jako źródło wiedzy i sposób na eksponowanie swoich treści.
Mając już swoją witrynę internetową zapełnioną tzw. contentemm,
pojawia się potrzeba wypromowania swoich wartości.
Najprostszym sposobem jest zamieszczanie płatnych ogłoszeń, jednak
po pierwsze kosztują one sporo, a po drugie giną wśród zalewu innych
mniej lub bardziej podobnych reklam sponsorowanych.
Sięgamy więc po usługi firmy specjalizującej się w marketingu internetowym.
Inwestujemy zatem kolejne środki w wypromowanie swoich treści,
ale musimy mieć przecież na uwadze, że konkurencja poczyniła te same kroki.
Podaż informacji w sieci jest tak niewyobrażalnie duża, że nie ma specjalnych
możliwości dotarcia ze swoją informacją do oczekiwanej grupy odbiorców.
Jedynym rozwiązaniem jest przemyślana strategia i uczestniczenie
we w miarę szerokim wachlarzu działań, które nas przybliżą do celu.

Tak więc podstawową decyzją powinno być założenie uczestnictwa w wielu
projektach, a nie selekcja negatywna.

Dlaczego Pinterest ?
Dlatego bo jest bardzo dobry i przydatny.
Użytkowanie Facebook nie wyklucza uczestnictwa na platformie Pinterest,
wręcz przeciwnie ostatnio powstały mechanizmy integrujące te platformy,
zarówno na poziomie profilu jak i fanpage.
Fot: via afilioteka.pl

O popularności w świecie może świadczyć ponad 5 milionów polubień
autoryzowanego profilu Pinterest na FB.
Pinterest ma 250 milionów unikalnych wyświetleń miesięcznie,
co daje mu 4 miejsce na świecie po Facebook, Twitter i Linkedin
( źródło: www.ebizmba.com/articles/social-networking-websites ).
Posiada powyżej 170 milionów zarejestrowanych użytkowników, z czego więcej
niż 100 milionów to aktywni uczestnicy, większość z U.S.A.
( http://expandedramblings.com/index.php/pinterest-stats ).

Co to jest Pinterest ?
Idealna biblioteka. Świetny stragan reklamowy.

Jak zgromadzić wiele zdjęć w jednym miejscu, ułożonych w/g własnego upodobania
i pokazywać je innym osobom bez naruszenia praw autorskich - oto jest pytanie.
Jak do takiej galerii dołączyć swoje prace ? - to jest możliwe,
to jest Pinterest:

-Jest zbiorem tablic ze zdjęciami, które mogą być podpisywane
a z których każde jest linkiem do jakiejś strony.

-Każdy użytkownik Pinteresta może przypiąć do swojej tablicy dowolne zdjęcie znalezione
w internecie, całkowicie legalnie gdyż wskazujemy tylko miejsce lokalizacji oryginału.
Jeżeli jakaś operacja jest niemożliwa program samoistnie odmawia czynności.
Zebrane w ten sposób zdjęcia to tzw. piny.

-Zdjęcia te (a raczej odbita informacja) mogą być później „przepinowane” na tablice innych
użytkowników, a także opatrzone komentarzem, lub komentarzami i polubieniami.

-Tworzy to przebogatą bazę zdjęć wraz z linkami do autorskich wpisów.
Kiedy przypięte obrazy są klikane, użytkownicy mogą zostać przeniesieni
do oryginalnego źródła, strony interentowej lub posta na blogu.

-Tablice można dowolnie nazwać i opisać treść, a do ich współtworzenia zaprosić
znajomych pinerów, bądź wysłać zaproszenie e-mail.

-Można też tworzyć tablice ukryte.

-Można wyszukiwać po nazwach i kategoriach, można filtrowaać na różne sposoby
jak według pinów, pinerów i tablic, a także wizualnie podobnych za pomocą
bardzo profesjonalnej prostokątnej lupki.

Istnieje jeszcze kilka rzeczy, o których można by wspomnieć, ale sensem
tego artykułu jest przekazanie ogólnej istoty rzeczy.
Istotne zaś jest to, że Pinterest choć jest mało popularny w Polsce,
to wzbogaca nasze możliwości poznawcze, a w połączeniu z innymi narzędziami
w internecie udostępnia nam większe możliwości dotarcia z naszym przekazem.

Ciekawy artykuł "Własna firma na Pinterest ..." znajdziecie tu:
http://socjomania.pl/wlasna-firma-na-pinterest-11-praktycznych-funkcjonalnosci/

Dobry przykład to oficjalny profil miasta Gdańsk, skategoryzowane tablice znajdziecie tu:
https://www.pinterest.com/gdansk/














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz