poniedziałek, 28 grudnia 2015

Encyklopedia reklamy Arek - folie samoprzylepne.



Agencja Reklamy Arek | Mińsk Mazowiecki poleca kilka słów nt. folii samoprzylepnej.

Najbardziej popularne źródło naszej wiedzy - Wikipedia nie podaje w zasadzie informacji
na temat folii samoprzylepnych.
Możemy tam znaleźć tylko odniesienia do skromnie opisanych haseł jak
- folia adhezyjna , oraz - foliowanie .
Tak więc sami musimy zbudować sobie wyobrażenie o pochodzeniu folii samoprzylepnej.
Sięgnęliśmy do almanachu historycznego znajdując hasło - klej.

2400 lat p.n.e. używano prostego lepiszcza składającego się
z mąki, wody i octu do sklejanie ze sobą papirusów.
W Egipcie 1500 lat p.n.e. stosowany był klej żelatynowy ,
otrzymywany ze skór zwierzęcych lub kości.
Starożytni Egipcjanie, Grecy i Chińczycy używali również do klejenia kazeiny otrzymywanej z mleka.
Klejem , który jest najbliższy zastosowaniu w reklamie jest klajster.
Klajstry są to kleje powstające przez rozpuszczenie mąki żytniej lub pszennej w gorącej wodzie
(mogą wystąpić również inne dodatki utrwalające bądź konserwujące).
Chcąc otrzymać klej bierze się na 1 część krochmalu 8 ÷ 10 części wody.
Mieszaninę stawia się na ogniu i mieszając, grzeje się aż do wrzenia.
Dla elastyczności można dodać gliceryny.
Krochmal taki staje się po wyschnięciu nierozpuszczalny w wodzie.

Niewątpliwie kiedyś na przestrzeni dziejów ktoś wpadł na pomysł ,
aby napisać informację na kartce papieru i przykleić ją do podłoża.
Prekursorem jednak był zapewne hełm sprzed 2000 lat
znaleziony w roku 1986 w Nadrenii w Północnej Westfalii
Naukowcy z Bonn, analizując hełm stwierdzili,
że zdobiące go liście laurowe zostały do niego przyklejone.
Już w czsach nowożytnych pieczęcie i listy przestały wystarczać.
W minionym wieku w czasie rewolucji przemysłowej,
zaistniała potrzeba szybkiego i masowego przekazywania informacji
blisko związanej z przedmiotem, a więc konieczność etykietowania.
Stąd do folii samoprzylepnych już niedaleko.
Wkrótce po odkryciu ogromnych możliwości zastosowania tworzyw sztucznych,
zaczęto produkować folie.
Najbardziej popularną metodą jest wylewanie, czyli wytłaczanie płaskoszczelinowe:
roztopione tworzywo wytłaczane jest przez płaską dyszę i wylewane na chłodzony cylinder.
Logiczną kontynuacją było pokrycie tak uzyskanego produktu, warstwą odpowiedniego
do oczekiwań kleju.
Natomiast całkiem niedawno wymyślono folię przywierającą bez kleju.
Folia adhezyjna - jest to rodzaj folii, która przywiera
do gładkiej, błyszczącej i oczyszczonej powierzchni bez zastosowania kleju
(na zasadzie oddziaływania miedzycząsteczkowego).

Folie z tworzyw sztucznych można używać jako podłoży drukowych.
Folie z tworzyw sztucznych używane są do uszlachetniania druku
przez jego foliowanie.
Folie możemy podzielić ze względu na różne kryteria , takie jak
technologia produkcji , skład chemiczny , trwałość , przeznaczenie itp.

Folie w reklamie - Nowości
Nowoczesne folie dają nam przebogate możliwości kreatywnego zastosowania ,
tak wewnątrz pomieszczeń jak i na zewnątrz.
Stosuje się je do tablic , kasetonów , pylonów , liter podświetlanych ,
aplikuje na szkło , metal , plastik , ceramikę , ale także na beton i asfalt.
Standardem jest wyklejanie aut częściowo, bądź w całości, a również wyklejanie witryn.

" Dzieląc je ze względu na ich trwałość, możemy wyróżnić trzy podstawowe grupy
folii samoprzylepnych: krótko, średnio i długookresowe.
Folie krótkookresowe przeznaczone są do wykonania oznakowania na takich nośnikach jak
tablice, szyldy, materiały POS i media typu display.
Do zastosowania w reklamie średniookresowej świetnie nadadzą się folie typu
MACal 9800 używane do oznakowanie floty pojazdów, tablic czy dekoracji pomieszczeń.
Na szczególną uwagę zasługuje folia mrożona MACal Glass Decor700 oraz Glass Decor500.
Oba produkty znakomicie nadają się do zastosowania na przeszkleniach w biurach,
gabinetach kosmetycznych, supermarketach czy pomieszczeniach wymagających stonowanej elegancji
– tłumaczy Karina Górska z firmy Antalis ,
która w swojej ofercie posiada folie producentów 3M i MACtac.
Także ostatnia grupa, długookresowe folie mogą być wykorzystane przy personalizacji
pojazdów, pociągów, samolotów, jachtów i innych środków transportu.
Folie te charakteryzuje odporność na warunki atmosferyczne
przy jednoczesnym zachowaniu walorów kolorystycznych.
Profesjonalnie oklejony samochód jest mobilną reklamą,
która dociera do szerokiej grupy odbiorców,
tj. kierowców, osób poruszających się komunikacją miejską oraz pieszych,
warto więc postawić na dobre i jakościowe materiały.
Nowością na rynku są folie tablicowe i magnetyczne, coraz bardziej popularne, bo będące
idealnym produktem dla osób szukających praktycznych rozwiązań w kreowaniu wnętrz.
uniwersalne, bo w zależności od naszej wyobraźni i potrzeb można je zastosować
w wielu miejscach: w biurach, restauracjach, szkołach, sklepach, przedszkolach, hotelach i
wszędzie tam, gdzie jest konieczność zamiany danej powierzchni w miejsce do pisania i rysowania
- podkreśla Ewa Bieroń z firmy Alma Trend.
Tak oto , w prosty sposób mogą powstać oryginalne tablice szkolne, ściany do rysowania dla dzieci
czy też przestrzeń do wymiany pomysłów dla pracowników.
To rozwiązanie doskonalesprawdzi się także jako podkład dla nietuzinkowegomenu, cenników, etykiet,
tablic informacyjnych czy wreszcie interaktywnych frontów szafek, a nawetlodówek.
Folie tablicowemagnetyczne na polskim rynku proponuje niemiecka firma Aslan.
Ciekawą propozycją jest folia FF 400 , samoprzylepna folia z dodatkiem żelaza,
potrafiąca z każdej powierzchni uczynić wielofunkcyjnątablicę do przyczepiania magnesów.
W połączeniu z foliami tablicowymi (np. folia CB90, WB 995) możliwe jest stworzenie tablicy,
po której można pisać kredą oraz przyczepiać do niej magnesy.
To idealne rozwiązanie np. dla codziennego uaktualniania ofert i menu.
Folię magnetyczną można również zalaminować zadrukowaną folią,
a otrzymamy wówczas magnetyczną tablicę z grafiką reklamową.
Niewątpliwą zaletą tych folii jest łatwość ich aplikacji oraz trwałość zarówno wewnątrz,
jak i na zewnątrz budynku – wyjaśnia Ewa Bieroń.
Także Antalis wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów branży gastronomicznej ,
oraz dekoratorskiej wprowadził do swej oferty: czarną, samoprzylepną folię tablicową MACmark WallChalker,
która podobnie jak powyższe, służy jako podłoże do pisania kredą bądź markerem kredowym.
Produkt można aplikować bezpośrednio na zagruntowaną ścianę.
Zaletą tych folii są dobre parametry sztywności, co ułatwia i przyspiesza aplikację.
Wśród ciekawostek na rynku znaleźć można także folie szablonowe MACmask
przeznaczone do produkcji napisów metodą szablonową.
Na uwagę zasługują też folie wykorzystywane do reklam podświetlanych.
Wyróżnić tu należy serie kolorowych, translucentnych folii 3M Envision 3730 , 3M Scotchcal 3630
oraz MACal 9700, które świetnie prezentują się na kasetonach czy literach blokowych.
Dzięki specjalnym właściwościom folii wylewanych 3M, można je poddać procesowi termoformowania,
uzyskując w ten sposób gotowy kształt w wybranym kolorze – mówi Karina Górska.
Nowa seria folii 3M Envision 3730, wiąże w sobie ekonomię i ekologię,
gdyż pozwala na zmniejszenie liczby LED o około 40%,
uzyskując ten sam efekt świecenia jak w serii folii 3M Scotchcal 3630.
Dzięki temu optymalizujemy koszty i przyczyniamy się do ochrony środowiska.
Na rynku znajdziemy także folie dyfuzyjne 3M Envision 3735, które charakteryzują się zwiększoną
dokładnością równomiernego rozproszenia światła oraz lepszymi parametrami świecenia.
Zaś w przypadku projektów, gdzie ważne jest uzyskanie efektu reklamy dwukolorowej
np. w literach blokowych lub kasetonach, zaleca się użycie folii z serii 3M Scotchcal 3635 Dual Color ,
bądź folie Day&Night – tłumaczy Karina Górska.
Nieograniczone wizje projektantów zaspokoi także niemetalizowana, wielowarstwowa, samoprzylepna folia
poliestrowa 3M Dichroic.
Folia ta zmienia kolor w zależności od kąta padania światła.
Świetnie prezentuje się na powierzchniach płaskich, szklanych, witrynach sklepów,
w eleganckich drogeriach czy jako element dekoracyjny wykończenia wnętrz.
Folie reklamowe dają nam całe spectrum możliwości zaprezentowania
swojej oferty w ciekawej i niebanalnej formie.
Niemniej jednak producenci wciąż poszerzają ten segment artykułów, uatrakcyjniają go i dostosowują
do jeszcze nowszych form aplikacji.
Warto więc rozglą- dać się za nowymi propozycjami na rynku i szukać ciekawych nowości.
To w końcu szansa na uatrakcyjnienie naszej komunikacji. "

( W naszym opracowaniu wykorzystaliśmy
obszerne fragmenty publikacji "Nowości w foliach dla reklamy"
redaktor Katarzyny Lipska-Konieczko
zamieszczonego na łamach OOHMAGAZINE nr 10/12 2015 - dziękujemy )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz